وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

ماهنامه مانا شماره چهار: فروردین ۱۴۰۰

نوروزِ فریبنده را پشت سر گذاشته‌ایم و در اول اردیبهشت ماه جلالی، دختر طبیعت را به نظاره نشسته‌ایم که هر آن با لباسی تازه، دیده‌ها را به خود می‌دوزد. همان زیبایی‌هایی که حکیم سخن سعدی را سر ذوق آورده تا برای ما گلستانی از ادب فارسی باقی بگذارد و واژه‌ها را در ذهن و جانِ «بیتا»، شاعر نابینا روح بخشیده تا این چند خط را پیشکش مانا و مخاطبانش کند:

هوا عجیب بوی بهار گرفته است، انگار واژه‌ها برای من و ما گل کرده‌اند و یخ زمین آب شده است. چلچله‌ها بازگشته‌اند و زمین سبز پوش شده. درختان از خواب زمستانی برخواسته اند و دست قنوت به بارگاه آسمان برآورده‌اند. پنجره را باز کن و آرمیدن بلبل در سایه بنفشه و رقص شکوفه‌ها را به تماشا بنشین. دشت انتظارمان را می‌کشد آنجا که حرف‌های زمین افتاده‌مان دوباره سبز می‌شوند و دست‌های عاشقمان گره در کار سبزه‌ها می‌اندازند. قرارمان زیر چشمان تو، آنجا که بارانِ شعر نم نم در آسمان فروردین شروع می‌شود.

به زندگی لبخند بزن، بـهـار ادامهٔ لبخندهای تو خواهد بود…

اگر به تازگی با ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران آشنا شده‌اید، با گوش سپردن به این پرونده صوتی می‌توانید با پیشینه‌اش بیشتر آشنا شوید. همچنین می‌توانید این پرونده را هم بارگیری کنید تا فهرست مطالب  چهارمین شماره مانا در اختیارتان قرار گیرد. در ادامه می‌توانید عناوین مطالبی را که با تلاش اعضای تحریریه مانا تهیه شده مشاهده کنید.

عناوین این شماره

یادداشت مدیر‌مسؤول

امیر سرمدی: فعال رسانه‌ای

از دیماه 99 تا کنون، چهار شماره از ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران (مانا) منتشر شده است. با توجه به تنوع و تکثر دیدگاه‌های کاربران ذیل شماره‌های پیشین این نشریه، لازم می‌دانم دربارهٔ خط مشی مجله در سال جاری و سرویس‌های جدیدی که قرار است به مانا اضافه شود، توضیحاتی ارائه کنم و پاسخگوی سؤالات متعدد شما باشم.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

گزارش عملکرد انجمن نابینایان ایران (فروردین ۱۴۰۰) + فایل صوتی

منصور شادکام: قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران

مهندس منصور شادکام، قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران، گزارشی را از فعالیت‌ها و عملکرد انجمن در طول اولین ماه از ۱۴۰۰ خورشیدی ارائه کرده است که متن این گزارش در ادامه از نظر مخاطبان ماهنامه الکترونیکی نابینایان ایران می‌گذرد. علاقمندان می‌توانند پرونده صوتی این گزارش را با صدای مهندس شادکام، در انتهای همین نوشته بارگیری و گوش کنند.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

پیشخان: مروری بر نشریات و پادکست‌های انگلیسی‌زبان ویژه افراد نابینا و کم‌بینا + فایل صوتی

امید هاشمی: فعال رسانه‌ای

دو هفته‌ای می‌شود که تعطیلات نوروزی تمام شده و زندگی روال عادی خودش را دست‌کم به همان شیوه‌ای که قبل از عید حاکم بود، از سر گرفته است. دانش‌آموزان، از جمله اقشاری هستند که این آغاز دوباره را با پوست و گوشتشان درک می‌کنند. چه، روز‌های طولانیِ استراحت و خوشی و بازیِ تمام وقت به سر آمده و گاهِ روز‌های تکراری مدرسه فرا رسیده است. ما هم در پیشخوان از این ماجرا غافل نشده‌ایم و سعی کرده‌ایم در آغاز این شماره از پیشخوان، آن گروه از مخاطبانمان را بیش از پیش به یاد حال و هوای درس و مشق و امتحان بیندازیم تا خوش خوشانِ تعطیلات به کلی فراموششان شود که یوم‌الحساب از آنچه می‌اندیشند به آنها نزدیک‌تر است.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

زندگی: مسیر نا‌هموار والدین نابینا برای با‌سواد شدن فرزندان

فاطمه جوادیان: کارشناس نابینایان آموزش و پرورش گیلان

بی‌درنگ پای صحبت‌های دوستانمان می‌نشینیم که فرزندانشان را به مدرسه فرستاده‌اند و برای هر یک از مسائلی که با آن مواجه می‌شدند، راه حلی خلاقانه اندیشیده‌اند. البته در این میان به ماجرای دوستانی هم اشاره شده است که راه‌های پیچیده‌تری را برای حل مسائل خود انتخاب کرده‌اند. راه‌هایی که در آینده منجر به مشکلات دیگری می‌شود.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

نگاهی به آخرین پژوهش‌های حوزه روانشناسی با رویکردی به آسیب‌دیدگان بینایی

زهرا همت: روانشناس

با توجه به نتایج گوناگون پژوهش‌های روان‌شناسان در زمینه خودپنداره و عزت نفس افراد آسیب‌دیده بینایی، مرور نظام‌مند مطالعات منتشر شده سودمند به نظر می‌رسد. نویسنده برای بررسی این موضوع، در میان مقالات منتشر شده در زمینه عزت‌نفس و خودپنداره در افراد نابینا و کم‌بینا به جستجو پرداخته و با جدا کردن مطالعاتی که بر روی افراد در سنین مدرسه انجام شده، پایگاه داده جامعی را ایجاد کرده است و به این دلیل که برخی از کودکان آسیب‌دیده بینایی در مقایسه با همسالان بینا مدرسه را چند سال دیرتر به پایان می‌رسانند، سن گروه مورد مطالعه ۵ تا ۲۵ سال در نظر گرفته شده است.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

بگو چیست کار: مشاغل از نگاه نابینایان شاغل

هادی نائینی‌زاده: دانشجوی دکتری مطالعات قرآنی

نشریه مانا، در راستای کمک به یافتن فرصت‌های نو برای جویندگان حرفه، قصد دارد طی سلسله مطالبی تحت عنوان «مشاغل»، نقشی کوچک در راستای توانمندسازی افراد نابینا ایفا کند. در هر ماه شغلی مد نظر قرار می‌‌گیرد و گفت و گویی با کارشناسان خبرهٔ آن حرفه انجام می‌‌گیرد. در این گفت و گو‌ها کوشش می‌‌شود از مزایا و موانع مشاغل مورد نظر سخن به میان بیاید. کوشش می‌‌شود این گفت و گو‌ها با کسانی باشد که مشکلات موجود بر سر راه متقاضیان کار را لمس کرده باشند و بتوانند آن‌ها را به شکل درستی توصیف کنند تا کسانی که قصد ورود به آن شغل را دارند، دورنمای صحیحی از موقعیت کنونی آن پیش چشم داشته باشند

دریافت نسخه صوتی.

دیدن نوشته

پزشکی و سلامت: آشنایی با یک اختلال رایج در میان نابینایان مطلق

مجتبی خادمی: مترجم و بنیان‌گذار اولین وب‌سایت فارسی ویژه نابینایان

زمان خواب افرادی که از اختلال چرخه خواب و بیداری غیر ۲۴ ساعته رنج می‌برند، هر روز کمی بیشتر تغییر می‌کند. زمان خواب و زمان بیداری آن‌ها هر روز دیر‌تر و دیر‌تر می‌گردد. زمان خواب در طول هفته، گاهی منطبق با ساعت خواب عادی است و گاهی از انطباق خارج می‌شود.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

یادداشت میهمان: نقش سازمانهای مردم نهاد در کیفیت زندگی کاری افراد دارای آسیب بینایی

دکتر روحالله ساعی: مدرس دانشگاه، دبیر کارگروه نابینایان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

بهبود کیفیت کاری افراد دارای آسیب بینایی اعم از نابینایان و کم‌بینایان به دلیل شرایط خاص و متفاوت وضعیت جسمی آنان الزامات و برنامه‌های خاصی را می‌طلبد که عمدتاً توسط سازمانها و کارفرمایان مغفول مانده است. این افراد معمولاً در کسب مهارت‌های بیشتر، آموزش متناسب، ورود به بازار کار، ترقی شغلی و… با مشکل مواجه می‌شوند که کیفیت زندگی کاری آنان را تنزل می‌دهد. در این بین سازمانهای مردم نهاد یا سمن‌ها می‌توانند به عنوان واسطه‌ای مناسب میان سازمان‌ها، کارفرمایان و افراد دارای آسیب بینایی، مشکلات و موانع شغلی آنان را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها به منظور بهبود کیفیت زندگی کاری این افراد نقش آفرینی کنند.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

معرفی دستچینی از جدید‌ترین کتاب‌های ضبط شده برای نابینایان

رقیه شفیعی: کتابدار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

آنچه در پی می‌آید، معرفی چند کتاب برای سلایق گوناگون است که در ماه‌های اخیر در مراکز متعدد ضبط کتاب در کشور به زیور صوت آراسته شده‌اند و در اختیار نابینایان اهل مطالعه قرار گرفته‌اند.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

بازی‌باز: نجات مرد نابینا از دل دریای طوفانی + فایل صوتی

علیرضا نصرتی: گیمر نابینا

قصه ای‌اف‌ال از این قرار است که یک نفر گویی از یک خواب یا بی‌هوشی بیدار می‌شود و خود را در یک محیط کاملاً تاریک می‌یابد. صدایی که خودش را چیزی شبیه یک روح معرفی می‌کند، کم‌کم سعی می‌کند شرایط را برای مرد جوان توضیح دهد. او برای مرد توضیح می‌دهد که نابینا شده و در یک کشتی در دل یک دریای طوفانی در یک سلول زندانی شده است. گویا این اتفاق بعد از حمله گروهی به یک روستا که مرد جوان ساکنش بوده رخ داده است…

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

طنز: چگونگی پذیرایی از جماعت نابینا

نویسنده: یخ نکنی نمکدون

قبل از هر چیز، این مهم است که مهمان شما چندمین بارش است که به خانهٔ شما می‌آید. اگر اولین بارش است، شاید لازم باشد زمانی که ایشان به مقابل در ساختمان شما می‌رسد، شما نیز دم در ساختمان رفته، و ایشان را تا مقابل واحد آپارتمان خود راهنمایی کنید. چرا که مورد داشته‌ایم دوستان نابینا، به جای رفتن به واحد دوستشان، وارد واحدهای همسایه شده و البته انصافاً بعدها که از ایشان پرسیدیم، حسابی هم بهشان خوش گذشته بوده. حالا این که این خوش گذشتن در چه سطح و از چه نوعی بوده دیگر اینجا قابل عنوان کردن نیست.

دریافت نسخه صوتی

دیدن نوشته

بارگیری پرونده‌های صوتی و متنی

 

 

 

 

اشکان آذرماسوله                                                        شهروز حسینی

                                            صنم اوشلی

 

اگر میانه‌تان با متن‌های بلند شکرآب است یا پیش از تورق این شماره از ماهنامه مانا ترجیح می‌دهید از چند و چون آن با‌خبر باشید قاعدتاً چاره‌ای جز گوش سپردن به ویترینِ صوتیِ مانا ندارید. ویترین را گروهِ حسینی، اُوِشلی و آذر‌ماسوله تولید کرده‌اند و زمانش هم حدود ۲۵ دقیقه است. همین حالا آن را دانلود کنید و اگر خوشتان آمد، با دیگران هم به اشتراکش بگذارید.

اگر میل به شنیدن سایر پادکست‌ها دارید، این شما و این هم گزارش عملکرد انجمن نابینایان ایران، پیشخوان و بازی‌باز. همچنین اگر خواسته باشید ماهنامه را به صورت یکجا دانلود کنید و بدون نیاز به اینترنت در هر جا و مکانی که تمایل دارید مطالعه کنید می‌توانید نسخه پی‌دی‌اف را از اینجا و اچ‌تی‌ام‌ال را هم از این لینک دانلود کنید و برای دریافت نسخه صوتی چهارمین شماره ماهنامه مانا به صورت یکجا و در قالب یک فایل فشرده، اینجا کلیک کنید.

آرشیو ماهیانه

378 Comments

  1. پروانه بهاالدین گفت:

    با سلام و خسته نباشید .به امید استمرار انتشار ماهنامه خوبتان

  2. بایرام نبی زاده آ.غ گفت:

    در این شماره بنده زبان گویای تعداد کثیری از نابینایان استان آذربایجان غربی هستم که به اینترنت دسترسی ندارند ولی جهت مطالعه فایل صوتی ماهنامه را از ما می گیرند و برای هرچه بهتر شدن آن دعا می کنند

  3. عبدالمناف عظیمی ارومیه گفت:

    من از این کار فرهنگی شما عزیزان در انجمن نابینایان ایران که همیشه در کار های خدا پسندانه پیشرو هستید کمال تشکر و قدردانی را دارم

  4. بهروز نبی زاده آذربایجانغربی گفت:

    من هم به نوبه خود تشکر و قدردانی قلبی خود را از زحمات شبانه روزی شما عزیزان در انجمن نابینایان ایران و تیم تحریریه ماهنامه متحمل می شوید تا هم نوعانتان در اقصا نقاط کشور به اطلاعات به روز دست یابند اعلام می کنم

  5. احمد دولخانی آ.غ گفت:

    خدا را شکر افرادی پیدا شدند که به فکر ماباشند، دستتان درد نکند من فایل های صوتی ماهنامه را گوش می کنم و لذت می برم.

  6. فاطمه بیگم موسوی ارسنجان گفت:

    باسلام
    وآرزوی قبولی طاعات
    باتشکرازفعالیتهای بزرگواران خصوصا همشهری عزیز جناب مهندس شادکام امیدوارم که به زودی همانطور که قبلا تقاضا داشتم خدمتتون هرماه فعالیت یک موسسه بانام وشهرموسسه جهت آشنایی گذاشته شود

  7. فاطمه ابراهیمی ارسنجان گفت:

    باسلام و احترام ممنون از شمابابت زحماتتون.خوشحالم که روز به روز کیفیت کار بالاتر می رود و این ماهنامه پربار تر میشود. امیدوارم که شاهد نسخه بریل این ماهنامه هم باشیم.

  8. عباس خاک سفیدی از زاهدان گفت:

    با سلام و تشکر از اینکه قبل از اردیبهشت ماهنامه منتشر شد این نشان از دقت نظم و پشتکار شما دارد موفق باشید

  9. امیررئیسی از گرگان گفت:

    با سلام و احترام و قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان
    عرض خسته نباشید داشتم عین ماه های قبلی مطالب عالی و کاربردی انشالله شاهد هر چه پیشرفت و شنیدن خبری خوش از این ماهنامه مانا را داشته باشیم

  10. زکیه احمدی گفت:

    سلام عالی بود..من مادر دو فرزند نابینا هستم..امیدوارم بیشتر و بیشتر پیشرفت کنید.

  11. رضا یوسفی طبس گلشن گفت:

    باسلام و آرزوی موفقیت و تشکر از تلاش های مخلصانه شما بزرگواران
    اگر در این مجله قسمتی تحت عنوان شعر اضافه شود بر کیفیت و جذابیت این مجله افزوده می گردد .

  12. حسین بخشی گفت:

    با سلام.
    بسیار مفید و کاربردی است فعالیت های شما.
    اجرتان با میزبان ماه رمضان

  13. فاطمه شبانی از کاشان گفت:

    با سلام و احترام و قبولی طاعات و عباداتتان ، با تشکر از مطالب مفید و ارزنده مجله مانا که بسیار پر بار بود موفق باشید.

  14. عباس خاک سفیدی از زاهدان گفت:

    با درود در شماره های قبلی بابت تاریخ های میلادی سفارش کردم که از تاریخ شمسی استفاده شود که در این شماره نیز رعایت نشده و هنوز از تاریخ میلادی استفاده می شود

  15. محمد شبانی گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت دست اندر کاران زحمتکش مجله مانا، خیلی ممنون بخاطر مجله خوب و جذابتون ، پایدار باشید

  16. لیلا مرزونی از کاشان گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت زحمتکشان مجله مانا و تشکر فراوان بابت مطالب جالب و زیبای این ماهنامه

  17. فائزه یادگاری از کاشان گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ممنونم از مجله خوب مانا فوق العادست
    یادگاری از کاشان

  18. رحمت جعفر نژاد گفت:

    واقعاً مطالب ماهنامه عالیست و گروه های مختلف را از حیث علاقه در نظر گرفته اید، خسته نباشید

  19. علی قلندری گفت:

    من سالهاست که در انتظار چنین نشریه ای بودم، برایتان آرزوی توفیق روز افزون دارم.

  20. سکینه غریبی گفت:

    با سلام به تیم تحریریه ماهنامه مانا، خسته نباشید. با انتشار این ماهنامه به اوقات فراقت ما تراوت بخشیدی

  21. zahra abdollahi گفت:

    تشکر از شما عزیزان که در چاپ و نشر ماهنامه با تمام توان می کوشید.

  22. محمدباقر غم کشیده استان آذربایجانغربی گفت:

    با سلام و درود به شما عزیزان در انجمن نابینایان ایران که همیشه به فکر ما نابینایان هستید. این ماهنامه آرزوی دیرینه ما نابینایان بود.خسته نباشید.

  23. عباس موسالو گفت:

    بنده انتشار این ماهنامه را به تمامی نابینایان ایران تبریک گفته و برای کسانی که در چاپ و نشر آن زحمت می کشند آرزوی توفیق دارم.

  24. عبدالله کفاش مطلق گفت:

    سال ها بود که جای چنین نشریه ای در میان نابینایان خالی بود. خسته نباشید

  25. ابراهیم تبیار گفت:

    سلام خدا قوت، خسته نباشید.کارتان قابل تحسین است

  26. محمد الماسی گفت:

    این حرکت انجمن نابینایان ایران آن را در بین تشکل های مشابه ممتاز کرد. به امید روزی که بریلش هم چاپ شود.

  27. فادیا جباروند گفت:

    با سلام خسته نباشید، من از مطالب ماهنامه شما مخصوصاً از بخش بازی های اینترنتی بیشتر بهره میبرم.

  28. بهمن رنجبری گفت:

    سلام خسته نباشید، واقعاً از دیدن ماهنامه شما ذوقزده شدم.چون پیدا کردن این همه مطالب به روز آن هم در مورد خود ما نابینایان مقدور نمیشه مگر با تلاش بی وقفه شما.

  29. میعاد کان سخا گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید به تیم تحریریه ماهنامه مانا، آموزش بازی های اینترنتی بیشتر توجه مرا جلب کرده است. البته همه مطالبش خوب و آموزنده است. دستتان درد نکند.

  30. arman atmani urmia گفت:

    سلام، من یک دانشآموز نیمه بینا هستم. تازه خط بریل را یاد گرفته ام.دوست داشتم ماهنامه شما را با دستانم مطالعه کنم.

  31. میکائیل اکبری گفت:

    با سلام به شما راهیان علم و دانش. بهترین امتیاز ماهنامه شما تخصصی بودن آن است، یعنی همه مطالبش به نوعی به نابینایان مربوط است برخلاف نشریه هایی که تا کنون منتشر شده و در نیمه راه متوقف گردیده اند.

  32. ناهید جعفری از ارومیه گفت:

    خواهش می کنم مسئولین را جهت بها دادن به خط بریل و سرمایه گذاری در این زمینه به چالش بکشید.

  33. رضا جولایی گفت:

    بنده انتشار اولین نشریه تخصصی ویژه نابینایان توسط انجمن نابینایان ایران را به همه هم نوعان خود تبریک می گویم.

  34. محمد ربیعی گفت:

    سلام مثل همیشه عالی بود

  35. خانم مریم اقبالی از استان گلستان گفت:

    با سلام قبولی طاعات
    مطالب عالی ممنونم از همه اعضای ماهنامه

  36. مرجان برزگر گفت:

    سلام مثل ماهای قبل عالی بودید خسته نباشید
    خداقوت

  37. خانم عباس کاظمی پور از گرگان گفت:

    با سلام و احترام
    تشکر می کنم از حامیان این ماهنامه اللخصوص انجمن نابینایان ایران زحمات ارزنده ای برای ما دارند تشکر و خسته نباشید دارم
    انشالله شاهد هرجه بیشتر ماهنامه باشیم

  38. خانم آمنه سدنی گفت:

    دستمریزاد خداقوت

  39. مهرشاد خورشیدی گفت:

    با سلام انشالله هرچه زودتر شاهد نسخه بریل این برنامه با ارزش باشیم

  40. پیمان رضایی زاده گفت:

    سلام و درود توجه سردبیر به نظر مخاطبان در ارطقای ماهنامه قطعا موثر خواهد بود از سردبیر محترم به خاطر توجهشان متشکرم

  41. مسلم فلاح گفت:

    سلام از ایجاد بخش مشاغل بسیار خوشحالم باشد که مفید و آموزنده برای کارجویان باشد

  42. امین رسا گفت:

    سلام به تمامی مخاطبان عزیز ماهنامه و تشکر از تهیه کنندگان این مجله فرهنگی

  43. معظمه نیکسرشت از سیرجان گفت:

    سلام و خسته نباشید بخش معرفی کتاب را بسیار دوست دارم و آن را دنبال می کنم تشکر از شما

  44. طیبه پرنده از کرمان گفت:

    سلام اطلاعات حوزه روانشناسی را برای افراد نابینا بسیار لازم میدانم که در این ماهنامه دیده شده با سپاس

  45. عابد گفت:

    با عرض سلام و ارادت
    بسیار عالی و مفید، از زحمات شما دوستان عزیز سپاسگزارم.

  46. عطیه کریمی گفت:

    با سلام و وقت بخیر
    با تشکر از مجله بسیار خوب و پر محتوا.

  47. زیارتی گفت:

    سلا.عباداتتون قبول
    از تاسیس این مجله بسیار خرسندم و بسیار استفاده میبرم

  48. ط.خاوری گفت:

    سلام خدمت دوستان عزیز
    چقدر خوبه جایی باشه که مختصص نابینایان و کم بینایان باشه و بتونیم با افتخار به دوستانمون معرفی کنیم

  49. سمیه سادات بصیری گفت:

    با سلام
    ممنون از مجله خوبتون
    بعضی نکته ها در قالب طنز بسیار آموزنده میشن و امیدوارم جامعه بینا هم به این امور آشنا بشه
    بازم تشکر از زحماتتون

  50. نرگس نیکخواه گفت:

    با سلام و احترام
    مطالب بسیار عالی است و تشکر از همه کسانی که برای هر چه بهتر شدن مانا تلاش می‌کنند.

  51. nargese asgarii az kashan گفت:

    salam , vaght bekheir
    ba tashakoor az zahamat shoma
    vagheaan mamnoonam az majale khoob

  52. ادمین گفت:

    سلام به دوستان عزیز و خوانندگان مانا.
    از ابراز لطف همه ی شما گرامیان سپاسگزارم.
    پاسخ عمده سؤالات شما در شماره سوم، در یادداشت مدیر مسئول در این شماره اشاره شده.
    خواهشی که از شما دارم، اینه که پس از اینکه سرویس های مختلف رو مطالعه کردید، درباره اونها نظر بدین و ما رو در بهبود کیفیت مجله یاری کنید.
    چیزی که بیشتر به ما کمک میکنه، تحلیل و ارزیابی مطالب نشریه هستش.
    ابراز لطف شما در شماره های قبلی به ما اثبات شده و از بودنتون صمیمانه خوشحالیم.

  53. فاطمه گفت:

    سلام روز بخیر
    مطالب در رابطه با معظلات نابینایان بسیار مفیده من واقعا استفاده میبرم
    با تشکر

    • امیرحسین محمدی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید خدمت همه دیت اندرکاران این مجله پر محتوا علی الخصوص انجمن نابینایان ایران .جا دارد از اقای سرمدی پرتلاش تشکر کنم بابت دقت و شفاف سازی محتوای مجله .مطالب مجله مثل همیشه عالی بود.

  54. پورنگ گفت:

    سلام صبحتون بخیر
    کاش بشه که این مطالب در دسترس همگان قرار بگیره حتی افراد بینا . من به دوستان خودم پیشنهاد کردم

  55. جهاندار از کاشان گفت:

    سلام
    حسن جهاندار از کاشان هستم
    خوشحالم از اینکه جامعه نابینایان کاشان این مجله را به من معرفی کرد .همه چی عالیه

  56. حسن حسن زاده گفت:

    سلام.نماز و روزه هاتون قبول
    ممنون از مجله خوبتون.ان شالله موفق باشید

  57. رشیدی از کاشان گفت:

    سلام خدمت شما
    امیدوارم خوب باشید
    بسیار ممنونم از مطالب خوبتون من بسیار استفاده بردم

  58. رویا آهنگیان ارومیه گفت:

    من از انتشار ماهنامه مانا تازه با خبر شدم. واقعاً عالیست. برایتان آرزوی موفقیت دارم. خسته نباشید.

  59. ربابه نبی زاده گفت:

    چرا نسخه بریل ندارد؟ البته مطالبش عالی و آموزنده است.

  60. hanieh moazzemi گفت:

    همیشه آرزو داشتم یک مجله مختص خودمان داشته باشم. یعنی همه مطالبش مربوط به نابینایان باشد. خدا را شکر که آرزویم برآورده شد.دست شما درد نکند.

  61. نوشین مرجانفر گفت:

    سلام با تشکر از مجله خوبتان

  62. عوض حاجی نژاد گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به شما من مطالب ماهنامه را دیدم، چند سطری هم راجع به مهارت خانه داری زنان نابینا بنویسید.

  63. محمد رضا جلیل زاده از نقده گفت:

    سلام خسته نباشید، از طنز این شماره هم خوشم آمد و هم متأسف شدم.

  64. راضیه زارعی گفت:

    سلام
    بسیار عالی
    خداقوت

  65. عصما هرجندی گفت:

    سلام و سپاس در خصوص مشکلات آموزشی دبیرستان و دانشگاه بچه های نابینا هم اگر بررسی انجام گیرد مفید است با تشکر

  66. زینب پگاه گفت:

    سلام با عرض قبولی طاعات و عبادات شما به امید موفقیت روز افزون این مجله

  67. نادر سنجری از کرمان گفت:

    سلام منتظر و بسیار مشتاق بخش مشاغل از دیدگاه نابینایان میباشم با تشکر از شما

  68. عزیزه خیری از کرمان گفت:

    سلام با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همگی بخش معرفی کتاب بسیار جالب است اگر تعداد کتابها بیشتر شود ممنون می شویم با تشکر

  69. امیرحسین براتی بوشهر گفت:

    سپاس بابت این ماهنامه ارزشمند

  70. یونس پاکاری گفت:

    ممنون از لطفتون با تشکر از دست اندرکانان این مجموعه دوست داشتنی

  71. فریدون فریدونی گفت:

    ممنونم بابت این ماهنامه

  72. ارشام فرهادی گفت:

    ماهنامه بسیار خوبی سپاس از نویسنده محترم

  73. پرستو ثبوت برازجان گفت:

    تشکر بابت این ماهنامه ❤

  74. مجتبی ناطوری زاده نماینده انجمن ایران در استان بوشهر گفت:

    بی صبرانه منتظر ماهنامه ۵ هستیم امیدواریم این ماهنامه ارزشمند اطلاعات بسیار ارزشمندی به جامعه کم بینا و نابینا اضافه کند .

  75. اقای حسینی گفت:

    خدا خیرتون بده به خاطر کمکی ک به این قشر از مردم میکنید .

  76. پویان بوشهر گفت:

    امیدوارم تو این مسیر به همین روند صعودی ادامه دهید .

  77. راضیه زارعی گفت:

    با سلام و تشکر
    شعر بسیار زیبایی سرودن بیتای عزیز
    از طرف ما از ایشون تشکر کنید

  78. رحیمی گفت:

    سلام خدمت شما
    بخش آموزشی رو مربیان عزیز زحمتشو میکشن ولی ای کاش واقعا روی بخش مشاغل کار بشه که خیلی خوبه بتونیم خودمون خود کفا باشیم تا حدودی

  79. مجید گفت:

    سلام
    این شماره مجله رو هم برای مادرم که نابینا هستن خوندم
    خیلی ممنونم از شما که مطالب جالب و مفید در مجله کار میکنید

  80. ارسنجان گفت:

    ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات
    برای شبکه ملی تشکل‌های نابینایان ارزوی موفقیت میکنم امیدوارم موفق باشن و هر چه بیشتر برای جامعه ی نابینایان مفید باشن

    ضمن قدردانی از مجله مانا که اخبار رو در اختیارمون قرار میدن

  81. نوید ارسنجان گفت:

    باسلام و خدا قوت به بچه های ماهنامه مانا

  82. سمیه رضوی نیا گفت:

    سلام و سپاس از مطالب خوب و مفید و توجه به نظرات خوانندگان و افزودن ستون اشتغال و تشکر از آقای سرمدی که توضیحات خیلی خوبی در پاسخ به کامنت های خوانندگان دادند. مانا باشید

  83. امیرحسین گفت:

    سلام و تشکر بابت مطالب خوبتون. قسمت معرفی کتابها و طنز مثل همیشه عالی بود. البته سایر مطالب هم خوب بود. موفق باشید

  84. علیرضا خمری دهسوخته از هامون گفت:

    با سلام و درود لطفا اگر امکان دارد پیگیر مشکلات نابینایان که جنبه عمومی دارد را هم باشید

  85. جلیل جلیل زاده از نقده گفت:

    بازی های اندرویدی واقعاً خوب و هیجان انگیز هستن.دستتان درد نکند.

  86. سرباز احمدی گفت:

    سلام خدا قوت، بخش ترجمه نشریه ها و پاتکست های انگلیسی زبان عالیست.از خواندنش خیلی لذت می برم.

  87. سپیده عمری گفت:

    سلام بخش معرفی کتاب ماهنامه خوب است. چون می توانیم کتاب مورد علاقه خود را انتخاب و مطالعه کنیم.

  88. امیر حسین مناف زاده گفت:

    سلام خسته نباشید، پس نسخه بریلش کی چاپ می شود.؟

  89. علی علیارزاده گفت:

    سلام خدا قوت، کارتان عالیست خسته نباشید

  90. گل صنم احمدزاده گفت:

    تبریک مرا بابت شروع یک کار فرهنگی منحصر به فرد پذیرا باشید.

  91. نازیلا حاجی زاده گفت:

    سلام خسته نباشید. لطفاً فایل صوتی ماهنامه را به نشانی پستی افرادی که به اینترنت دسترسی ندارد ارسال نمایید.

  92. محمود فتاحی از مهاباد گفت:

    کی نسخه بریلش چاپ میشود؟

  93. سعید گفت:

    با سلام

    ممنون که به فکر بچه های نابینا هستید خداخیرتون بده

  94. نعمت الهی گفت:

    سلام
    از بخش دانش آموزان نابینا خیلی لذت بردم ممنون

  95. زهرا ارسنجان گفت:

    سلام
    با آرزوی قبولی طاعات و عبادات

    خیلی عالی بود این شماره ی ماهنامه هم ممنونم از شما

  96. سید محمد حسینی گفت:

    سلام
    جای یک مطلب درست و حسابی در مورد ماه مبارک رمضان خالی بود

  97. طغرایی گفت:

    با سلام مطالب بسیار مفید و آموزنده است از خواندن مجله ی شما واقعا لذت بردم مخصوصا قسمت مسیر نا‌هموار والدین نابینا برای با‌سواد شدن فرزندان که به نظرم خیلی مهم و کاربردی است.با تشکر از زحمات شما.

  98. ابراهیمی گفت:

    با سلام ممنون از شما دست اندرکاران این مجموعه که با تلاشتان این ماهنامه روز به روز پربار تر میشود، در خصوص مشاغل از نگاه نابینایان میشود از مشاغل فکری که محور اصلی آنها، فعالیت ذهن افراد است و ناتوانی های جسمی خللی در آن ایجاد نمی کند استفاده کرد.

  99. محسن گفت:

    سلام
    اون کتاب انگلیسی برای بینا و نابینا رو ایران میشه تهیه کرد؟

  100. ارسنجان محمد گفت:

    پادکست انگلیسی زبانتون خیلی عالی
    همیشه با حسرت میخونم که چرا ایران نیست

  101. عاسیه غمشادزهی گفت:

    با سلام پیگیری مشکلات معلولین از دوایر ادارات را هم مد نظر داشته باشید یا حق

  102. رابعه سلیمی گفت:

    باسلام و دورود خدمت شما عزیزان قسمت طرز برخورد با یک شخص نابینا در مهمانیها بسیار عالی و حرف دل تک تک افراد نابینا و کم بینای این مرز و بوم میباشد که اگر اگاه سازی همچنان در فضاهای مختلف ادامه داشته باشد بسیار عالیست .

  103. رویا حاج اسماعیلی گفت:

    سلام و قبولی عبادات من هم با بخش طنز و اینکه در حل مشکلات فرهنگی نابینایان کمک می کند موافقم اما باید لحن واقعا با واژهایی تنزآمیز همراه باشد.

  104. خلیل شهریاری گفت:

    سلام و درود چه میشد ما هم در کشور رشته دانشگاهی دسترس پذیری داشتیم با تشکر از بخش بررسی مجلات خارجی زبان

  105. وحید کمالی گفت:

    سلام تشکر از زحمات شما بخش معرفی مشکلات نابینایان بسیار مهم است و امیدواریم این ستون به مانا اضافه بشه.

  106. ریحانه حاج اسماعیلی کرمان گفت:

    سلام و درود در خصوص مشکلات فرهنگی تلاش زیادی نیاز است بخش تنز به این امر کمک شایانی خواهد کرد تشکر

  107. روح الله شهریاری کرمان گفت:

    سلام عرض خسته نباشید در خصوص ورزش و نابینایان موفق هم ستونی اضاف شود خوب است تشکر

  108. رضا سنجری گفت:

    سلام و آرزوی قبولی تاعات و عبادات بخش معرفی کتاب بسیار عالی است تشکر از تهیه کنندگان آن

  109. حمیده عابدی گفت:

    سلام و درود فراوان در بخش مطالعه مجلات خارجی زبان اگر به وضعیت مجلات کشورهای هم سطح ایران نیز پرداخته شود مفید است تشکر از شما

  110. زهره رسا گفت:

    سلام و درود از زحمات شما تشکر کرده و آرزوی مانایی این مجله را دارم

  111. مهدی پورجعفری گفت:

    سلام بسیار عالی البته اگر در خصوص فعالیتهای تکنولوژیک در ایران هم برنامه ای دیده شود مفید است

  112. حسن کامبخش گفت:

    سلام و عرض ادب در بخش پزشکی و سلامت در مورد مشکلات ژنتیک و جلوگیری از آنها هم اگر مطالبی آورده شود مفید است

  113. حسین شریفی کرمان گفت:

    سلام با آرزوی موفقیت این مجموعه در خصوص حقوق و مقررات حمایتی از نابینایان مطالبی آورده شود خوب است تشکر مجدد

  114. فروزان عزیزی.کرمانشاه گفت:

    درود بر شما با ارزوی قبولی طاعات و عبادات شما خوبان. مطالب مجله کمک شایانی به جامعه نابینایان میکند و جادارد از همه دست اندکاران این مجله تشکر کنم و ارزوی پیشرفت روزافزون را داشته باشم.با توجه به ارتباط مستمر بنده با اعضای کتابخانه و اگاهی از نیازهای آنها و اینکه فضای کتابخانه جوابگوی خیلی از نیازهای انها نیست خواهشی داشتم اگر امکانش هست پیگیری شود زندگی خیلی از افراد نابینا و کم بینا تغییر میکند و ان اینکه اگر انجمن نابینایان ایران با سازمان فنی و حرفه ای تفاهم نامه ای داشته باشد در خصوص اموزش انواع صنایع دستی و نیز اموزش های خانه داری مطمئنا مسیر زندگی خیلی از افراد نابینا و کم بینا تغییر میکند و در سطح وسیعی اشتغالزایی خوبی صورت میگیرد و ستونی در مجله در این خصوص اختصاص یابد .سپاس از لطف سرشار شما

    • ادمین گفت:

      سلام دوست عزیز. سپاس از همراهیتون. خدمت شما عرض کنم که تا جایی که بنده اطلاع دارم سازمان بهزیستی با سازمان فنی و حرفه ای چندین سال پیش یک توافق نامه امضا کرده بودند که هر مددجویی اگه خواد یه هنر و تخصصی یاد بگیره، براش رایگان باشه. فقط مددجویان برای مراجعه به سازمان فنی و حرفه ای باید از بهزیستی نامه داشته باشند و یا کارت معلولیت ارائه بدهند.

  115. وحید مرادی گفت:

    سلام با ارزوی پیروزی روز افزون شما.ستون بازیها بسیار عالیست و اگر همه بازیهای مختص نابینایان معرفی شوند بسیار عالی میشود .

  116. زهرا حسینی از زاهدان گفت:

    با سلام و درود خدمت شما و حامی محترم در پاسخهایی که قبلا از شما داشتیم مطرح کرده بودید که درحال گرفتن انتشار این ماهنامه هستید حالا یک پیشنهاد اگر این ماهنامه بصورت بینایی هم بر روی صفحه های بریل چاپ شود بسیار مفید خواهد بود زیرا کم بیناها و خانواده های نابینایان هم می توانند استفاده نمایند .

  117. زهرا میر گفت:

    سلام ستونهای پرسش و پاسخ را هم طراحی نمایید

  118. نرگس اربابی گفت:

    سلام در مورد گوگل لنز هم در شماره بعدی توضیحاتی بدهید لطفا

  119. عیسی گمشادزهی گفت:

    با درود
    با سپاس از حامی و تهیه کنندگان ماهنامه امیدوارم این ماهنامه ادامه داشته باشد

  120. عیسی گمشادزهی گفت:

    با سلام
    دریافت مطالبات نابینایان طرح بسیار خوبی است لطفا برای مشکلاتی که اکثریت نابینایان با آن درگیر هستند الویت قرار دهید

  121. زهرا میر گفت:

    با درود و آرزوی قبلولی طاعات از ترفندهای مرورگر و حل کردن کدهای تصویری هم مطلب بگذارید سپاس

  122. محمدرضا آبیز گفت:

    با سلام و درود مطالب متنوع بود بسیار سپاس

  123. محبوبه امیرتیموری کرمان گفت:

    سلام تشکر از لطف تهیه کنندگان در مورد بخش مشاغل اگر در خصوص ضعف و یا تلاش دولت در حل این مشکل هم مطالبی قرار گیرد عالی است

  124. سمانه مددی گفت:

    سلام و عرض ادب بخشی مجزا برای هنر موسیقی و افراد موفق در این زمینه از میان نابینایان مفید می باشد تشکر فراوان

  125. محمد سابقی گفت:

    سلام تحصیل افراد نابینا هنوز هم در شهرهای کوچک با سختی و دشواری همراه است از توجه به این امر مهم متشکرم

  126. محمد سلطانی گفت:

    سلام تشکر از زحمات شما بازی های رایانه ای می تواند اوقات خوشی برای نابینایان فراهم آورد پایدار باشید

  127. حمید یوسفی گفت:

    سلام در قسمت یادداشت میهمان تجربیات شخصی اگر منطقل شود مفیدتر می باشد تشکر از زحمات فراوان شما

  128. اعظم سلطانی کرمان گفت:

    سلام در مورد خانه داری خانمهای نابینا بیشتر مطالب قرار گیرد خوب است تشکر فراوان

  129. زینب افضلی گفت:

    سلام تشکر از زحمات تهیه کنندگان مطالب بخش معرفی کتاب اگر گسترده شود مفید است

  130. رضا حسینی گفت:

    سلام و درود از حامیان این مجله ممنونم بخش مشاغل هرچه عینیتر و ملموستر باشد مفیدتر است با تشکر

  131. ابو الفضل رافت گفت:

    درود و صد بدرود
    یک پیشنهاد اگر ماهنامه در یک روز خاص در ماه و ساعتی مشخص یکی از مسئولین را برای پاسخگویی تلفنی برای اعضا می آورد بسیار عالی بود

  132. حکیم براهویی گفت:

    سلام دوستان پیشنهاد خوبی دادند اگر این قسمت طراحی شود و یکی از مسئولین مستقیم پاسخگو باشد عالی است می شود اسم آنرا صندلی داغ نام بگذاریم

  133. عثمان ریگی گفت:

    با سلام سپاس از مجله هوب شما ترفندهای ورد را هم در یک ستون قرار دهید

  134. سهیلا پالیزبان گفت:

    با درود و سپاس از مطالب خوب و عالی شما. موفق باشید

  135. سعید گفت:

    سلام خیلی ممنون از مطالب خوبتون من قسمت مباحث چشم پزشکی رو بیشتر می پسندم

  136. مینا گفت:

    سلام خیلی ممنون از شما از این که به سوالات جواب دادید خیلی ممنونم موفق باشید

  137. زهره محمدی از کاشان گفت:

    سلام از قسمت کتابهای صوتی خیلی لذت بردم با آرزوی موفقیت روز افزون برای زحمتکشان مجله مانا

  138. افروز گفت:

    با درود بسیار؛ همه چیز مثل دفعات قبل کامل و عالی بود. سپاس گزاریم

  139. زهره گفت:

    با سلام و خسته نباشید و قبولی طاعات و عباداتتون.به امید استمرار انتشار ماهنامه خوبتان

  140. راحله جعفری بجد از بیرجند گفت:

    با سلام لطفا ستونی برای کودکان هم اضافه کنید من دختر هفت ساله نابینا دارم که بسیار کنجکاوه و به خوندن داستان علاقه داره. با تشکر از الطاف شما خوبان.

  141. فرشته خسروی از خراسان جنوبی گفت:

    با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما، از سرکار خانم جوادیان ممنونم بخاطر صحبتهای خوب و آموزندشون، دخترم نابیناست و به تازگی زودرنج و پرخاشگر شده فکر میکنم شاید حالا متوجه تفاوتش با همسالانش میان بچه های فامیل شده، خواهش میکنم راهنمایی بفرماید که چطور این مسئله رو حل کنیم و چه کاری باید انجام بدیم. لطفا در بخشی از صحبتهاتون به این مبحث هم بپردازید ممنونم از شما

  142. حسن کامبخش گفت:

    سلام و خسته نباشید برای بخش تنز تمامی مشکلات فرهنگی را در حوزه نابینایان می توان به تصویر کشید با تشکر

  143. مرضیه کشاورز گفت:

    سلام و درود در بخش مشاغل به مشاغل زنان نابینا هم پرداخته شود عالی است.
    با تشکر

  144. فاطمه ایرانمنش از کرمان گفت:

    سلام تشکر از لطف شما اگر به مشکلات بر سر راه ازدواج نابینایان نیز مطالبی آورده شود مفید است

  145. فاطمه ملائی از کاشان گفت:

    سلام با تشکر از مجله مانا قسمت بازی های نابینایی و طنز بسیار جذاب بود ، سپاس گزارم

  146. مجتبی نیکفرجام نوری گفت:

    با درود و سلام لطفا هر ماه یک استان از مشکلات متناسب سازی هم در ماهنامه صحبت نماید و مدیران آن نیز از مسئولین در شماره بعد جوابها را درج نمایند

  147. با سلام مشکلات شبکه های اجتماعی در برنامه شاد را هم بررسی و در رفع آن کوشا باشید

  148. محمدرضا دهقان گفت:

    سلام برای تهیه مطالب به استانها هم اجازه همکاری داده شود تا بتوانیم از مطالب متنوعتری استفاده نماییم

  149. علی اصغری گفت:

    درود برنامه ویترین مقداری طولانی است و می تواند خلاصه تر باشد.

  150. ساجده دورقی از شهرستان کارون گفت:

    سلام.
    ممنون از مطالب مفیدتون.
    خسته نباشید.

  151. پرستو خدری از اهواز گفت:

    سلام
    طاعات قبول.
    تشکر از زحمت هاتون.

  152. فایز حیادر گفت:

    سلام
    بخش مشاغل خیلی جالب بود.
    ممنون از زحمت هاتون

  153. مرتضی گفت:

    سلام تشکر از همه تلاشگران همه چیز خوب بود. موفق باشید

  154. حنا گفت:

    سلا وسپاس از تلاش های همگی مثل شماره های قبل همه چیز خوب بود

  155. نیایش گفت:

    درود و خسته نباشید به همه زحمت کشان ماهنامه. توضیحات آقای سرمدی هم کامل بود و دیگه می دونیم خطمشی ماهنامه چیست با تشکر از همگی

  156. الهام گفت:

    سلام مثل همیشه همه چیز خوب بود و به طور ویژه از خانم جوادیان بابت مطالبشون تشکر میکنم

  157. مهری از ایلام گفت:

    سلام من از مطالب ماهنامه خیلی راضی هستم و از همگی تشکر می کنم.

  158. ابوالفضل الیاسوند گفت:

    سلام ماهنامه این ماه نیز همچون گذشته عالی بود یکی از بهترین خوبیهای این نشریه داشتن فایل صوتی هر شماره هست .

  159. احمدرضا رشیدی گفت:

    سلام طاعات و عبادات شما مقبول حق .پیشرفت روزافزون شما رااز درگاه خداوند خواهانم.

  160. ثریا کلهری گفت:

    سلام این شماره نیز چون گذشته عالی بود تشکر از زحمات شما لطفا بخشی را به معرفی نابغه های نابینا اختصاص دهید.

  161. آترین ساسانی گفت:

    سلام دست مریزاد به همه کسانی که در برقراری این نشریه زحمت میکشند.

  162. خدیجه السادات موسوی گفت:

    سلام خدمت شما دست مریزاد این شماره نیز چون گذشته عالی بود مخصوصا گزارش جناب اقای شادکام و خبرات خوبی که در این گزارش ارائه داده بودند از خداوند بهترینها را برای شما ارزومندم.

  163. روح الله جمشیدی گفت:

    سلام خدا قوت برقرار باشید

  164. ارش لطیفی گفت:

    سلام تشکر بخاطر این همه تلاش بخش بازیها عالی بود مرسی

  165. اتوسا کاکایی گفت:

    سلام این شماره نیز چون قبل عالی بود دستتون طلا

  166. آیات ساکی گفت:

    عرض سلام و احترام خدمت مدیران و مسئولین ماهنامه مانا و با آرزوی قبولی /طاعات و عبادات یکایک بزرگواران دوستان متاسفانه عناوین نشریه برای بنده باز نمیشود که مطالعه کنم اگر مسئولین محترم ماهنامه رسیدگی کنند خیلی ممنون میشوم به امید موفقیت های هر چه بیشتر ماهنامه

  167. محمد امین بذر از زاهدان گفت:

    سلام. ممنون از زحمات شما بزرگواران

  168. علیرضا بذر گفت:

    سلام . خیلیلممنون خدا قوت

  169. الهام رضایی گفت:

    سلام ممنون از ماهنامه مفید مانا ،پیروز و موید باشید

  170. مهدیه مشمول از کاشان گفت:

    سلام قسمت روانشناسی ماهنامه خیلی خوب و کاربردی هست ممنون از زحمات شما

  171. امیر حسین حسن اباد گفت:

    سلام مجله خوبتون مثل همیشه عالیه دست مریزاد

  172. امیر حسین فتحی گفت:

    سلام عالی عالی مثل شماره های قبل .در ستون پزشکی روند درمان انواع بیماریهای چشم را بگذارید.سپاسگزارم

  173. امیرمحمد جانجانی گفت:

    سلام مجله تون خیلی خوبه بخشی با عنوان معرفی افراد موفق نابینا در استانهای مختلف اضافه کنید.

  174. امیرعلی همتی گفت:

    با سلام و درود همه قسمتها بی نظیرن مخصوصا بخش گزارش آقای شادکام پدر خوب عزیزان نابینا و کم بینای کتابخانه ها.

  175. امیرمحمد رضایی.کرمانشاه گفت:

    سلام بخش صوتی مجله بسیار عالیست با ارزوی پیشرفت هر روز شما.بنده در کتابخانه در کارهای گویندگی و نمایش ها شرکت میکنم اگر کمکی از من ساخته است در خدمت شما استادان گرانقدر هستم.سپاس

  176. بناز بهرامی گفت:

    سلام و درود و سپاس از این همه لطف .پایدار باشید

  177. پارسا رزم ارا گفت:

    سلام نشریه شما در همه شماره ها عالی بود قدردان زحمات همه شما هستیم.

  178. مرضیه قاسم نژاد گفت:

    سلام با ارزوی موفقیت شما در پیشبرد اهداف انجمن نابینایان ایران.

  179. پیمان یزدانی گفت:

    سلام خیلی ممنون از مطالب اموزنده شما قسمت پذیرایی بسیار عالیست

  180. تارا گفت:

    سلام و سپاس از مطالب خوب و اموزنده شما بخشی را اختصاص دهید به اموزش والدین در برخورد با نابینایان وکم بینایان

  181. دریا نجفی گفت:

    سلام بخش صوتی مجله بسیار عالی بود تشکر از زحمات همگی

  182. امیرحسین گفت:

    سلام نشریه عالیه خیلی ممنون از همگی بخش بازیها بسیار اموزنده بود

  183. دنیا ویسی گفت:

    سلام مجلتون بسیار اموزنده س اگر امکان دارد بخشی را به معرفی رشته هایی که نابینایان در دانشگاه میتونن ادامه تحصیل بدهند اختصاص دهید

  184. راشین کرمی گفت:

    سلام و خسته نباشیدخدمت شما ستون اقای هاشمی بسیار اموزنده بود

  185. رسول شمشیری گفت:

    سلام فعالیت شما در این نشریه ستودنی است

  186. رضا مرادی گفت:

    سلام و سپاس بابت این همه لطف از انجمن نابینایان خواهشمندیم ستونی با عنوان انواع شغل هایی که افراد نابینا و کم بینا در ان میتوانند موفق شوند گنجانده شود .ممنون

  187. راحله بخشی گفت:

    سلام مجله شما مقل همیشه پر از مطالب اموزنده و خوب بود متشکریم

  188. زهرا الماسی گفت:

    سلام تشکر از زحمات شما خوبان

  189. زهرا یاری گفت:

    سلام مجله بسیار عالی و اموزنده است ستون پذیرایی بسیار زیبا بود و ان شاالله در این ستون انواع برخورد با نابینایان در محیط های مختلف اطلاع رسانی شود

  190. سپیده رستمی گفت:

    سلام خیلی ممنون پایدار باشید

  191. امیرحسین شیر قربانی از کاشان گفت:

    با سلام و احترام لطفاً بیشتر به مبحث مشاغل نابینایی بپردازید با تشکر از زحمات شما

  192. فاطمه ویسی گفت:

    سلام خیلی ممنون مطالب شما عالیه قسمت روانشناسی بسیار اموزنده است.

  193. نازنین فرهنگیان.کرمانشاه گفت:

    سلام و درود.
    طاعات و عبادات شما قبول.
    بخشی از نشریه را به حافظان قران در استانهای مختلف اختصاص دهید.
    تشکر

  194. علیرضا دارابی گفت:

    سلام
    مطالب شما چون همیشه عالی

  195. یسنا ویسی گفت:

    سلام
    تشکر از شما ستون بازیها ستون جذابیه

  196. فریده زرگوش گفت:

    سلام
    بسیار سپاسگزارم از این همه مطلب جذاب همه قسمتها عالی هستن

  197. ژیلا قلندری گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    دست مریزاد عالی بود

  198. محمد مبین یاری گفت:

    سلام مرسی بابت این همه زحمت

  199. وحید مرادی گفت:

    سلام
    دستان پرمهر شما را میفشارم
    بخش گزارش و نیز بخش روانشناسی بسیار عالی بود

  200. مریم محمدی گفت:

    سلام
    خسته نباشید ارزوی تندرستی برای تک تک شما

  201. مژگان مرادی گفت:

    سلام
    برای این همه تلاش مستمر تشکر
    همه بخش ها عالین

  202. عباس گفت:

    با سلام
    واقعاً برا مطالب تون زحمت می کشید
    امیدوارم بیشتر پیشرفت کنید
    خسته نباشید 🌹❤️❤️❤️❤️

  203. کریم خروت مالدار گفت:

    با درود مطالب بسیار متنوع است اگر خدمات برجسته استانها را هم منعکس نمایید بهتر است منظور دفاتر انجمن در استانها است

  204. مرتضی دباغی گفت:

    سلام خدا قوت امیدوارم این ماهنامه مداوم باشد و بچه ها از آن استفاده نمایند

  205. علی عزیزی گفت:

    با سلام برای نسخه بریل آن چند ماه دیگر باید منتظر باشیم

  206. ناهید خاک سفیدی گفت:

    درود اگر در چاپ آن از یک صفحه بریل و صفحه کنارش بینایی استفاده شود عالی است

  207. حامده سارانی گفت:

    با سلام وتشکر از زحمتهای شما لطفا ستون پیگیری مشکلات را بیشتر در نظر بگیرید

  208. عباس خاک سفیدی گفت:

    سلام برای ماهنامه شهروند خبرنگار هم در نظر بگیرید

  209. افسانه صادقی از زاهدان گفت:

    سلام کتب صوتی جدیدی که معرفی می کنید راه های دسترسی آن را هم بفرمایید یا در ماهنامه لینک دانلود بگذارید

  210. فاطمه کیخایی مقدم گفت:

    سلام درود بر حامی که ما را درمی یابد اگر نسخه بریل آن را چاپ کردید برای اعضای کتابخانه ها هم ارسال نمایید

  211. ابو الفضل رافت گفت:

    سلام ستون نابینایان موفق را هم در نظر داشته باشید

  212. مرتضی مالداری گفت:

    با سلام در ماه سراغ یکی از مسئولین انجمنهای استانها بروید و بصورت پرسش و پاسخ از او سوال شود درمورد عملکرد و یا اگر اعضای آن استان از مسئول انجمن خودشان سوال دارند بپرسند

  213. محمد حسن مشکی گفت:

    سلام.
    واقعا ممنونیم که برای اینکه ما مطالب جدیدی یاد بگیریم، وقت می گذارید.
    موفق باشید

  214. زینب یاسری اصل گفت:

    سلام
    خیلی زحمت می کشید.
    سپاسگزاریم

  215. محمد علی سواری گفت:

    سلام
    اگه میشه در باره ورزش نابینایان مطلب بزارید.
    ممنون

  216. محمد امین آلبوغبیش گفت:

    سلام.
    سپاس فراوان از شما.
    واقعا موضوعات مطرح شده بسیار جالب هستند.
    تشکر

  217. معصومه از اهواز گفت:

    سلام
    مطلبی که در باره والدین نوشته اید، بسیار جالب بود.
    خدا قوت

  218. زینب بیت سیاح گفت:

    سلام
    همه مطالب مفید هستن.
    مطلب آقای خادمی در باره اختلال خواب بسیار جالب بود.
    دستتون درد نکنه.

  219. فاطمه خانی گفت:

    سلام.
    تشکر از مطالب مفیدتون.
    مطلب مربوط به آموزش کوتاه نویسی و آموزش ریاضی خیلی جالب بود.
    التماس دعا

  220. محمد نظاری گفت:

    با سلام از مطالب ارزشمندتون سپاسگزارم

  221. محمد امین آلبوغبیش گفت:

    از مطالب مفید شما بسیار متشکرم

دیدگاهتان را بنویسید