وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

گزارشی از جشن عید غدیر انجمن نابینایان ایران در رستوران رُزمیلو

روز شنبه هفدهم تیرماه انجمن نابینایان ایران میزبان تنی چند از نابینایان، مسئولان سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط، هنرمندان، ورزشکاران، مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد ویژه معلولان، خیرین و حامیان انجمن در کافه رستوران رزمیلو بود.

جشن عید غدیر خم ساعت 20.50 دقیقه با پخش سرود جمهوری اسلامی و قرائت قرآن ابوالفضل قاسمی از قاریان قرآن نابینا آغاز شد. در ادامه مهندس منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران به ذکر فضایل حضرت علی (ع) پرداخت و بیان کرد: وقتی روز و شب دم از علی می‌زنیم باید منش و روش اخلاقی ایشان نیز در زندگی ما بروز داشته باشد. متأسفانه این روزها بسیاری از افراد هستند که علی علی از زبانشان نمی‌افتد ولی با هموطن و همنوع خود مهربان نیستند. در کسب و کارشان انصاف و مروت ندارند.

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران تصریح کرد: اگر تک تک ما در زندگی خود راه علی را ادامه بدهیم جامعه ما با مشکلات فعلی مواجه نخواهد شد. علی یعنی عدالت، یعنی انصاف، یعنی عدم تبعیض در برخورد با مردم.

 

وی ضمن تشکر از حامیان انجمن نابینایان ایران گفت: بسیاری از سازمان‌ها، شرکت‎ها و خیرین هستند که با حمایت مستمر آنها پروژه‌های انجمن نابینایان ایران می‌تواند تداوم یابد. قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران بیان کرد: بانک مسکن یکی از بنگاه‌های اقتصادی بزرگ است که همواره در طول سال در کنار انجمن نابیایان ایران بوده است و جا دارد از مدیران این بانک کمال قدردانی را داشته باشم. وی در ادامه به شرکت پرداخت الکترونیک سداد اشاره کرد و افزود: این شرکت نیز دست به یک اقدام ارزشمند زده است و در طول سال کتاب‌هایی که تا به حال در کشور گویا نشده‌اند را برای نابینایان ضبط می‌کند. این کتاب‌ها به پیشنهاد خود نابینایان انتخاب می‌شود. مهندس شادکام ضمن اشاره به شرکت توسعه پیشگامان پویا و شرکت پالکو نیز گفت: این دو شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی افراد نابینا را استخدام کرده‌اند که برخی از آنها در انجمن و برخی دیگر در مرکز تماس این شرکت‌ها مشغول به فعالیت هستند.

ایشان با تشکر از مدیران شرکت دانش‌بنیان پکتوس گفت: شرکت پکتوس در زمینه تولید تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه نابینایان در کنار جامعه هدف انجمن بوده و سال‌های سال است که در زمینه دسترس‌پذیری اماکن و وبسایت‌ها برای نابینایان پروژه‌های مشترک داریم.

مهندس شادکام ضمن قدردانی از حضور پررنگ آقای منوچهر هادی از کارگردانان مطرح سینما در کنار انجمن نابینایان ایران در برنامه‌های مشابه گفت: آقای هادی همواره به عنوان عضو هیئت امنای انجمن در کنار ما بودند و به اعتبار ایشان سایر هنرمندان نیز در مراسم‌های مناسبتی انجمن حاضر می‌شوند. این امر باعث خوشحالی نابینایان و ایجاد اعتماد به نفس در میان آنها می‌شود. امیدوارم سایر هنرمندان، کارگردانان و تهیه کنندگان عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون از آقای هادی الگو بگیرند و به فراخور به مناسبت‌های مختلف در کنار نابینایان و انجمن باشند. وی ضمن تشکر فراوان از آقای شمس مدیریت کافه رستوران رزمیلو نیز گفت: ایشان نیز در راستای مسئولیت اجتماعی به نابینایان عنایت داشتند. در روزگاری که بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی و بخش خصوصی با مشکلات مالی بسیاری روبرو است، اقدام جناب شمس و همکارانشان در مجموعه رزمیلو بسیار ارزشمند است.

 

 

وی در پایان گفت: از سایر خیرین انجمن و تمامی هنرمندان و ورزشکاران حاضر در جمع تشکر می‌کنم که یک شب به یاد ماندنی دیگر را برای جامعه نابینایان رقم زدند.

پس از سخنان مهندس شادکام، حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا طباطبایی به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه، محسن محمدقلی از هنرمندان جامعه نابینایان پس از اجرای یک ترانه به اجرای استند‌آپ کمدی پرداخت.

 

در ادامه مراسم جشن عید غدیر در رستوران رزمیلو، هنرمندان و ورزشکاران یکی پس از دیگری به روی سن آمدند. ابتدا رابعه اسکویی از هنرمندان با سابقه سینما و تلویزیون با اشکان آذرماسوله از مجریان نابینا به گفتگو پرداخت و در ادامه، یوسف تیموری، منوچهر هادی، پدرام کریمی، ایمان صفا، پرویز برومند، مهدی بهرامی و گلشید بحرایی به روی سن آمدند و با حاضرین در این مراسم به گفتگو پرداختند.

در پایان، این مراسم که از ساعت 20 شب با پخش موسیقی‌های شاد آغاز شده بود، ساعت 23 با صرف شام به پایان رسید.

 

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید