وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

منصور شادکام در گفتگو با آتیه آنلاین مطرح کرد: احساس مسؤولیت اجتماعی در برابر معلولان، ضرورتی غیر قابل انکار است

قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران گفت: مسئولیت اجتماعی کلیدواژه مهمی در امور معلولان است که همگان باید به آن پایبند باشند و در این میان از بانک‌های کشور، شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ انتظار بیشتری می‌رود که در راستای مسئولیت اجتماعی در کنار جامعه معلولان با آسیب‌بینایی و انجمن نابینایان ایران باشند.
منصور شادکام در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین به نقش اثربخش مدیران متخصص و متعهد در تمام امور اشاره کرد و افزود: یک مدیر موفق مدیری است که نگاه همه‌جانبه نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد و چه بسیار مدیران و روسای شرکت‌های بخش خصوصی که در تعامل با انجمن این مهم را به منصه ظهور رسانده‌اند.
قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران ضمن تشکر از خیرین و حامیان انجمن اضافه‌کرد: در طول ۲۵ سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها به شیوه مختلف از انجمن و جامعه هدف آن حمایت می‌کنند و جا دارد که از آنها یاد کنم.
او دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را یکی از مجموعه‌های مسئولیت‌پذیر در برابر معلولان خواند و افزود: نزدیک به ۶۰ نفر از نابینایان به همت دبیرکل و مدیران سابق در نهاد کتابخانه‌ها استخدام شدند.
شادکام تاکیدکرد: اشتغال جامعه نابینایان و سایر مسائل فرهنگی ویژه آنها دغدغه مدیر اخلاق‌مدار و همکاران او در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است و از این منظر تعامل مناسبی با انجمن نابینایان ایران دارند.
قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران گفت: مدیران شرکت پکتوس بیش از ۲۵ سال است که در کنار انجمن نابینایان هستند. این شرکت تلاش خود را بر تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای ویژه نابینایان و پروژه‌های مربوط به دسترس‌پذیری خدمات مختلف برای این قشر متمرکز کرده است.
او ضبط کتب صوتی برای نابینایان را یکی از اقدامات مهم مدیران شرکت پرداخت الکترونیک سداد خواند و افزود: این اقدام در گذشته سابقه داشته و هم اکنون نیز در حال انجام است.
شادکام ادامه اداد: سداد علاوه بر اینکه در حوزه اشتغال افراد نابینا فعال بوده حمایت‌های مالی مستمری از انجمن به عمل آورده است.
او شرکت پیشگامان پویا را یکی دیگر از شرکت‌های با مسئولیت‌پذیری بالا در برابر نابینایان دانست و گفت: خوشبختانه ۶ نفر از نابینایان به استخدام این شرکت درآمده‌اند که دو نفر از آنها در حال حاضر مأمور به خدمت در انجمن هستند.
شادکام ضمن قدردانی از تعامل خوب برخی بانک‌ها با انجمن گفت: از بانک‌های صادرات و بانک آینده که همواره از انجمن حمایت می‌کنند قدردانی می‌کنم.
او تاکید کرد: در میان بیش از ۲۵ بانک فعال در کشور، بانک مسکن یار همیشگی و همراه انجمن در ماهنامه نسل مانا، تنها رسانه تخصصی به خط بریل بوده و اگر حمایت اولیه این بانک نبود شاید این ماهنامه؛ به جایگاه فعلی که در کشور دارد، دست پیدا نمی‌کند.
شادکام افزود: با اینکه نگرش اکثر بانک‌ها مسائل اقتصادی و کسب سود بیشتر است، اما نگاه مدیران بانک مسکن همواره عام‌المنفعه و مبتنی بر نگاه اجتماعی است و از تمامی طرح‌ها و پروژه‌های انجمن در راستای مسئولیت اجتماعی حمایت می‌کند.
قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران با اشاره به ورزشکاران و هنرمندان حامی انجمن گفت: منوچهر هادی یکی از معدود کارگردان‌هایی در کشور است که در سال‌های اخیر همواره در کنار انجمن نابینایان ایران بوده و همسر او نیز عضو هیئت امنای انجمن است.
او افزود: هزاران هنرمند، کارگردان یا ورزشکار در کشور داریم که حاضر نیستند در مراسم‌های مشابه حضور داشته باشند یا برای شرکت در چنین رویدادهایی مسائل مالی را مطرح می‌کنند بنابراین نفس حضور این هنرمندان و شرکت آنها در مراسم‌های انجمن جای تحسین دارد.
مراسم افطاری انجمن نابینایان ایران با حضور ۲۵۰ نفر از نابینایان، مسئولان نهادهای مختلف، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان شرکت‌های حامی انجمن نابینایان ایران نوزدهم فروردین ماه ۱۴۰۲در سالن پذیرایی ارکیده اقدسیه برگزار شد.
مهین داوری

منبع: آتیه آنلاین

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید