وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

تیم ملی فوتبال ایران در بهشت قویتر شد/انصاریان، یار تازه وارد

علی انصاریان هم روز گذشته در سن 43 سالگی از میان ما رفت تا به تیم ایران در بهشت اضافه شود. اگر ترکیب را ببینید بدون شک به این حرف می‌رسید که شاید هیچ تیمی حریف ایران نخواهد شد.
در درون دروازه ۲ دروازه‌بان با‌تجربه داریم و خیال‌مان از این بابت راحت است. تیم ایران دیگر چه می‌خواهد؟ همیشه می‌گویند تیمی که دروازه‌بان خوبی داشته باشد ۳ بر صفر از حریف پیش است.حالا تیم ایران ۲ دروازه‌بان خوب دارد یعنی ناصر حجازی و عزیز اصلی.
با اضافه شدن علی انصاریان ترکیب خط دفاعی هم کامل شده است. مجید غلام نژاد،‌ محراب شاهرخی، جعفر کاشانی، اسفندیار دوستانی و ابراهیم آشتیانی بهترین خط دفاعی را تشکیل می‌دهند.
اما در خط هافبک.سیروس قایقران، مجید سبزی، هادی نوروزی، مهرداد میناوند، سرژیک تیموریان و رضا احدی را داریم. از وقتی میناوند فوت کرده سمت چپ خط هافبک ایران قوی‌تر شده است.
می‌رسیم به خط حمله که عجیب قوی است. حمید شیرزادگان ، حمید برمکی ، ایرج سلیمانی، صفر ایرانپاک، مهرداد اولادی‌، غلام‌حسین مظلومی، همایون بهزادی.
انتخاب از بین این بازیکنان برای حضور در خط حمله واقعا سخت است.
نگاهی به نیمکت بیندازید. اگر پرویز دهداری سرمربی باشد می‌توانیم بگوییم که منصورخان پورحیدری مربی باشد و منوچهر سالیا هم سرپرست. یک تیم خوب و قوی را ساختیم و تحویل خدا دادیم. در ترکیب از هر قومی و از هر تیمی هم بازیکن هست. خبری هم از کل‌کل‌های زمینی نیست و دست پرویز‌خان دهداری برای تعویض باز باز است. آنقدر ستاره دارد که یکی از یکی بهتر.
در ادامه، به زندگی ورزشی علی انصاریان نگاهی می اندازیم.
درخشش انصاریان در فوتبال با تیم فجر سپاسی شیراز آغاز شد.
سال ۱۳۷۵ در برابر پرسپولیس و در حالی‌که ۱۹ ساله بود، عملکرد قابل توجهی مقابل مهدی مهدوی‌کیا ارائه داد.
همین مسئله، منجر به پیوستن او به پرسپولیس شد و در دو مقطع، طی هفت فصل، چهار جام قهرمانی را در لیگ و جام حذفی با پرسپولیس تجربه کرد.
علی با تعصب، لقب انصاریان بود. حتی زمانی که به استقلال پیوست. او تیر ۱۳۸۵ در انتقالی جنجالی و پر حاشیه، راهی استقلال شد.
امیر قلعه‌نویی گفت: «انصاريان بدون حتی دريافت يک ريال قراردادش را با باشگاه استقلال ثبت كرد».

قلعه‌نویی سپس جای خود را به عبدالصمد مرفاوی داد. برای فصل بعد که سرمربی ناصر حجازی شده بود، تیر ۸۶ پیش از شروع فصل جدید، درباره ادامه حضور او گفت: «انصاريان بازيكن بسيار خوبی است و او را می‌خواهيم، اگر خودش بخواهد در استقلال بماند».
باشگاه استقلال تاکید کرد که خواهان تمدید قرارداد است اما انصاریان راهی استیل آذین شد تا با این تیم در لیگ دسته اول بازی کند.
سال ۱۹۹۸ برای نخستین بار مقابل کویت، پیراهن تیم ملی ایران را پوشید. در آن مسابقه میناوند هم حضور داشت. این مسابقه همچنین اولین سرمربیگری منصور پورحیدری در تیم ملی بود.
حضور کوتاهش در تیم ملی، مقابل مالدیو در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۰۰ با سرمربیگری جلال طالبی، همچنین دیدار با کانادا در جام ال جی ۲۰۰۱ با سرمربیگری میروسلاو بلاژویچ تکرار شد.
او در دوران برانکو ایوانکوویچ و امیر قلعه‌نویی هم در اردوهای تیم ملی ایران حضور داشت.
سایپا، شهرداری و گسترش تبریز و استقلال اهواز سایر تیم‌های باشگاهی او بوده‌اند. انصاریان در ۳۴ سالگی با شاهین بوشهر به فینال جام حذفی رسید و با پیراهن همین تیم از فوتبال خداحافظی کرد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید