وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

17 مرداد گرامی داشت روز خبرنگار بر همه خبرنگاران مبارک باد.

هر ساله به مناسبت شهادت خبرنگار شهید ثارمی 17 مرداد را فرصتی مغتنم میدانیم برای تقدیر از جامعه زحمتکش خبرنگاران.
به گزارش روابط عمومی انجمن نابینایان ایران خبرنگاران در جامعه امروز نقش فراموش نشدنی دارند.
از آنجا که برای همه مردم امکان پذیر نیست که خود در همه محافل حضور پیدا کنند تا در جریان اتفاقات روزمره جامعه قرار بگیرند. از این رو هستند کسانی که با در اختیار داشتن امکانات خاصی و با پشت سر گذاشتن آموزشهای خاصی خود به شکل تخصصی دست به آگاهسازی و روشنگری برای تمام مردم میزنند.
خبرنگاران آینه ای تمام نما برای جامعه هستند چرا که رسالت آنهاست که گوش و چشم مردم باشند و ضمن بیان واقعیات جامعه درک و تحلیل درست و مطابق با واقعیتی را نیز در اختیار مردم قرار دهند تحلیلی که بر همه جوانب امر ناظر باشد.
در سالهای اخیر جامعه نابینایان با پیشرفتهای فراوانی رو به رو بوده است به طوری که احساس نیاز شده که اخبار و رویدادهای این جامعه نیز به گوش تمام مردم برسد تا در نتیجه طرز تفکر مردم نسبت به این جامعه اصلاح گردد برای رسیدن به این هدف چه گروهی شایسته تر و سزاوارتر از خبرنگارانند که میتوانند این نقش کلیدی و مهم را بر عهده بگیرند؟! و درست از همین جاست که اخباری در مورد توانمندی و یا کسب موفقیت نابینایان در زمینه های ورزشی هنری فرهنگی و اجتماعی به اخبار رسانه ها راه پیدا میکند.
بعدها حتی کار به جایی میرسد که احساس نیاز میشود که باید برای تخصصی کردن مطالب مرتبط با نابینایان رسانه های ویژه این قشر تاسیس شود. امروزه ما رسانه های نوشتاری مختلفی در قالب روزنامه مجله هفته نامه ماهنامه و حتی گاهنامه داریم که به خط بریل منتشر شده و حتی توانسته طیف وسیعی از نابینایان را با خود همراه سازد و در بسیاری از موارد جریانسازی کرده و فراتر از رسالت خود در نقش آموزشگاهی مفید عمل کرده و مبانی سبک زندگی نابینایی را برای آموزش نابینایان و حتی بینایان به نمایش گذارند.امروزه بخش مهمی از این فرآیند توسط نابینایانی انجام میگیرد که خود با علاقه تمام وارد حوزه خبرنگاری شده اند و جای بسی افتخار است که ما در جامعه نابینایان خبرنگاران عزیزی داریم که با تلاش فراوان بر همه محدودیتها غلبه کرده و با اتکا به قدرت خلاقیت و ایده پردازیهای نوین خود را همپای خبرنگاران در سپهر رسانه ای کشور به پیش میبرند.
در همین یک سال گذشته اتفاقی افتاد که در سطح جهانی بی نظیر بود و آن هم حضور اولین و تنها خبرنگار نابینایی بود که کار خبررسانی را به بهترین نحو ممکن در مسابقات پاراآسیایی 2018 جاکارتا به انجام رسانید! این اتفاق فرخنده نشان داد که خبرنگاران نابینا در صورتی که اعتماد عمومی به این جامعه افزایش پیدا کند میتوانند دست به اتفاقات تاریخی و بی نظیری در حوزه خبر و اطلاعرسانی بزنند.
روابط عمومی انجمن نابینایان ایران بر خود واجب میداند که تقدیری از خبرنگاران تلاشگر و زحمت کش نابینا در رسانه های مختلف اعم از دیداری شنیداری و نوشتاری به عمل بیاورد از این رو با احترام تقدیر میکنیم از تلاش صادقانه تمام خبرنگاران از جمله خبرنگاران نابینا و خبرنگاران بینایی که برای معرفی توانمندیهای نابینایان و آشنا کردن مردم با نابینایان و احقاق حقوق نابینایان دست به قلم شده و یا میکروفنهای خود را روشن کرده اند.
به قلم اشکان آذرماسوله فعال حوزه رسانه و مدیر روابط عمومی انجمن نابینایان ایران.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید