وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

برگزاری مراسم افطاری توسط انجمن نابینایان ایران در رستوران ارکیده

روز شنبه نوزدهم فروردینماه، مراسم افطاری انجمن نابینایان ایران با حضور 250 نفر از نابینایان، مسئولان نهاد‌های مختلف، هنرمندان، ورزشکاران و مسئولان شرکت‌های حامی انجمن نابینایان ایران برگزار شد.

بعد از پخش اذان و صرف افطاری آقای منوچهر هادی از کارگردانان مطرح سینما و تلویزیون در جمع مدعوین حاضر در این مراسم گفت: در حال حاضر مشغول ضبط سکانس‌های پایانی سریال نیوکمپ هستیم که فیلمبرداری این سریال تا 10 روز آینده به پایان رسید و به زودی پخش آن از طریق مجموعه نمایش خانگی آغاز خواهد شد. ایشان در ادامه افزود: بعد از نیوکمپ، ساخت سریال نیسان آبی2 را شروع خواهند کرد. وی در پایان از تمامی هنرمندانی که در مجموعه‌های ایشان کار کرده و در مراسم‌های انجمن نابینایان ایران نیز شرکت کرده‌اند تقدیر و تشکر کرد. در ادامه غلامرضا نیکخواه از بازیگران سرشناس و قدیمی سینما و تلویزیون از اینکه در این مراسم و در جمع نابینایان حضور دارد ابراز خرسندی کرد.

خیر مقدم علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران به حاضرین از دیگر بخش‌های این مراسم در رستوران ارکیده بود. ایشان از تمامی خیرین و شرکت‌هایی که در کنار انجمن هستند و این سازمان مردم‌نهاد ویژه نابینایان را که امسال وارد سی‌امین سال فعالیت خود می‌شود را همراهی می‌کنند قدردانی کرد.

مهندس منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران در این مراسم ضمن تشکر از خیرین و حامیان انجمن گفت: ابتدا جا دارد از آقای زارع و راد مدیران رستوران ارکیده (شعبه اقدسیه) تشکر کنم که زمینه برگزاری مراسم امشب را فراهم کردند. مهندس شادکام در ادامه به نقش اثربخش مدیران متخصص و متعهد در همه امور اشاره کرد و گفت: یک مدیر موفق مدیری است که نگاه همه جانبه نسبت به مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد. وی مسئولیت اجتماعی را کلید‌واژه مهمی در امور معلولان دانست که همگان باید به آن پایبند باشند. قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران تصریح کرد: امشب در جمع ما مهندس رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور حضور دارد که با همت ایشان و مدیران سابق در نهاد کتابخانه‌ها نزدیک به 60 نفر از نابینایان استخدام شدند. هر کسی چنین دیدگاه و نگرش بازی ندارد. مهندس رمضانی مدیری اخلاق‌مدار، متواضع و خاکی است که چنین ویژگی‌هایی را کمتر در مدیران کشور سراغ داریم. دغدغه ایشان و همکارانشان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشتغال جامعه نابینایان و سایر مسائل فرهنگی ویژه آنها است و از این منظر تعامل خوبی با انجمن نابینایان ایران دارند.

وی تأکید کرد: تک تک شرکت‌های حاضر در این مراسم در طول سال به طرق مختلف از انجمن و جامعه هدف آن حمایت می‌کنند. مدیران شرکت پکتوس با تولید سخت‌افزار و نرم‌افزار‌های ویژه نابینایان و پروژه‌های مربوط به دسترس‌پذیری خدمات مختلف برای این قشر بیش از 25 سال است که در کنار انجمن نابینایان هستند.

شرکت پرداخت الکترونیک سداد هم در حوزه اشتغال افراد نابینا فعال بوده و هم حمایت‌های مالی مستمر از انجمن به عمل آورده است. یکی از نکات جالب توجهی که با همت مدیران پرداخت الکترونیک سداد در حال انجام است و در گذشته هم سابقه داشته‌است، ضبط کتب صوتی برای نابینایان بوده است. این امر ناشی از دید باز مدیران این شرکت‌ها است. یکی دیگر از این عزیزان، مهندس مجید شکوهی است که به عنوان یک مدیر موفق اقتصادی، زمانی که در شرکت پیشگامان پویا حضور داشتند، 6 نفر از نابینایان را استخدام کردند که دو نفر از آنها در حال حاضر مأمور به خدمت در انجمن هستند.

مهندس شادکام از بانک مسکن، شرکت پیشگامان، شرکت پالکو، شرکت پکتوس، شرکت پرداخت الکترونیک سداد، بانک صادرات و بانک آینده که در طول سال همواره از انجمن حمایت می‌کنند قدردانی کرد و افزود: در میان بالغ بر 25 بانک فعال در کشور بانک مسکن یار همیشگی و همراه ما در ماهنامه نسل مانا بوده است. اگر حمایت اولیه این بانک نبود شاید نسل مانا به جایگاه فعلی که در کشور دارد نمی‌رسید. مهندس شادکام ضمن تشکر ویژه از مدیران بانک مسکن و همکاران آنها در واحد امور فرهنگی و روابط عمومی افزود: این عزیزان همواره از تمامی طرح‌ها و پروژه‌های انجمن در راستای مسئولیت اجتماعی حمایت کرده‌اند. با اینکه نگرش اکثر بانک‌ها مسائل اقتصادی و کسب سود بیشتر است، اما نگاه مدیران بانک مسکن همواره عام‌المنفعه و مبتنی بر یک نگاه اجتماعی بوده است. قائم‌مقام انجمن ادامه داد: بانک صادرات و بانک آینده نیز در طول سال حمایت‌هایی از انجمن و طرح‌های آن داشته‌اند. از سایر بانک‌های کشور یا شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ انتظار داریم در راستای مسئولیت اجتماعی در کنار جامعه معلولان با آسیب بینایی و انجمن نابینایان ایران باشند.

مهندس شادکام در ادامه با اشاره به هنرمندان و ورزشکاران حاضر در مراسم گفت: آقای منوچهر هادی یکی از معدود کارگردان‌هایی در کشور است که در سال‌های اخیر همواره در کنار انجمن نابینایان ایران بوده است. همسر ایشان نیز عضو هیئت امنای انجمن است. وی افزود: در مراسم امشب تعدادی از هنرمندان حضور دارند که نفس شرکت آنها در افطاری انجمن جای تحسین دارد. در حالی که ما هزاران هنرمند، کارگردان یا ورزشکار در کشور داریم که حاضر نیستند در مراسم‌های مشابه حضور یابند یا برای شرکت در چنین رویداد‌هایی مسائل مالی را مطرح می‌کنند. وی تأکید کرد: انسان‌هایی مانند آقای منوچهر هادی کم پیدا می‌شوند که از اعتبار و آبروی خود برای انجمن هزینه کنند و باعث حضور هنرمندان و ورزشکاران در جمع ما شوند. وی در پایان سخنان خود از دکتر بیژن ذوالفقارنسب که از پیشکسوتان فوتبال کشورمان هستند تقدیر کردند که در همه زمینه‌ها با اخلاص در کنار انجمن هستند.

 

در ادامه مراسم نیز یوسف کرمی کمدین مردمی کشورمان به اجرای استند‌آپ کمدی پرداخت و ایمان صفا از هنرمندان سینما و تلویزیون، فرزاد فرزین از خوانندگان محبوب موسیقی پاپ و دکتر بیژن ذوالفقارنسب بازیکن و سرمربی سابق فوتبال کشورمان به روی سن آمده و با حاضرین به گپ و گفت پرداختند.

گفتنی است: در این مراسم حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌آقا پهلوانی بازنشسته وزارت دفاع، آقای رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و برخی دیگر از مدیران این نهاد، دکتر الله‌وردی رئیس دبیرخانه نظارت بر قانون حمایت از حقوق معلولان، دکتر ایروانی از دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور،  علی اکبر جمالی مدیرعامل و مهندس منصور شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران، دکتر ذوالفقارنسب پیشکسوت فوتبال کشور، آقای حبیبی رئیس اداره فرهنگی و سرکار خانم کندی از اداره‌کل روابط عمومی بانک مسکن، آقای کربلایی رئیس اداره روابط عمومی شرکت پرداخت الکترونیک سداد و کارمندان این شرکت، کیانی از روابط عمومی شرکت پیشگامان پویا، مهندس حسینپور معاونت فنی و مهندس نبی‌زاده معاونت بازرگانی شرکت پالکو، مهندس صادقپور مدیرعامل و مهندس فرجاد رئیس هیئت مدیره شرکت پکتوس، مهندس مجید شکوهی مدیرعامل اسبق شرکت پیشگامان، فناوا‌کارت و صنایع آموزشی، آقایان عاروان و شیخ قرایی از مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد ویژه معلولان، منوچهر هادی، غلامرضا نیکخواه، فرزاد فرزین، ایمان صفا، یوسف کرمی، پدرام کریمی، خانم یثربی مدیر سابق مرکز توانبخشی خزانه، مهندس علیرضا مبینی مدیر گروه تفریحات و سرگرمی رادیو تهران، اعضای هیئت مدیره و کارکنان انجمن نابینایان ایران، خانم جهان‌تیغ از روابط عمومی آزمایشگاه فروردین، دختران بی‌سرپرست سازمان بهزیستی به همراه مربیان آنها و جمعی از خیرین حضور داشتند.

در پایان این مراسم نیز که اجرای آن را اشکان آذرماسوله مجری و سردبیر برنامه شش نقطه بر عهده داشت، از آقای زارع رئیس رستوران ارکیده، آقای راد مدیر داخلی رستوران و یوسف کرمی با اهدای لوحی تقدیر شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید