وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

رونمایی از اولین ثبت قرارداد شرکت بیمه زندگی خاورمیانه پیرو تفاهم‌نامه این شرکت با انجمن نابینایان ایران

هفته گذشته، جلسه‌ای میان مشاوران ارشد شرکت بیمه زندگی خاورمیانه با مدیران انجمن نابینایان ایران در محل این انجمن برگزار شد. در این جلسه که اولین بیمه‌نامه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه برای معرفی شدگان انجمن نابینایان ایران به طور رسمی صادر شد، آقای عسکری مدیر ارشد شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، ضمن تأکید بر این مسأله که این شرکت از ابتدا کاغذ را از مراحل ثبت نام و صدور بیمه‌نامه حذف کرده‌است، گفت: تمامی امور مربوط به ثبت نام و صدور بیمه‌نامه از ابتدا در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه به صورت الکترونیک بوده و با استفاده از هوش مصنوعی بسیاری از این موارد انجام می‌پذیرد. وی افزود: به جز مواردی که نیاز به تأییدی‌های پزشکی و حقوقی دارد، نیازی به شخص ثالث جهت صدور بیمه‌نامه نیست. وی ضمن ابراز این مطلب که بخش IT شرکت هم آمادگی همکاری در زمینه‌های مربوط به دسترس پذیری سایت برای نابینایان را دارد، ادامه داد: همان‌طور که می‌دانید شرکت‌های بیمه و سایر شرکت‌ها دارای مسئولیت اجتماعی هستند. ما با دو هدف وارد این توافق شدیم. گام نخست، ایجاد اشتغال است؛ به این صورت که برای افراد نابینا که تحت پوشش هیچ صندوقی نیستند و نیاز به شغل دارند، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری ایجاد شغل کنیم تا برای آنها درآمدی ایجاد شود. گام دوم اینکه بتوانیم برای نابینایان و خانواده‌های آنها که تحت پوشش صندوق‌های بازنشستگی نیستند و ردیف و تعریف بودجه‌ای برای آنها پیشبینی نشده‌است، دریافت مستمری را ارائه کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه از ابتدا خود افراد نابینا و خانواده‌های آنها را وارد این عرصه می‌کنیم تا سرمایه در گردش بین خودشان باشد افزود: تفاوت و امتیازی که ما برای جامعه نابینایان قائل شده‌ایم، ارائه تخفیف‌هایی در بدنه بیمه‌نامه‌ها است. بیمه‌های زندگی عملاً بیمه سرمایه‌گذاری هستند؛ بنابر این، ما نمی‌توانیم در خود سرمایه تخفیف قرار دهیم. اینها مانند بیمه بدنه خودرو نیستند که بتوان بخشی از قیمت آن را تخفیف داد. اما ما قصد داریم بر روی پول مشتری عملیات مالی انجام دهیم. لذا این تخفیف، با سایر تخفیف‌ها تفاوت دارد. در حقیقت بر روی درآمدهای خودمان و هزینه‌های بیمه‌گری که عملاً درآمد شرکت‌های بیمه هستند، 50 درصد تخفیف قائل شده‌ایم. برای مثال، در یک بیمه‌نامه که شرکت بیمه 7 درصد آن را به عنوان هزینه بیمه‌گری و درآمد خود برداشت می‌کند، 50 درصد تخفیف می‌دهیم و 3 و نیم درصد آن را به سرمایه خود شخص نابینا برمی‌گردانیم. این 3 و نیم درصد با ضریب افزایش 20 درصدی در سی سال، رقم قابل توجهی می‌شود. میتوان گفت این بزرگ‌ترین امتیازی است که در بیمه‌نامه نابینایان لحاظ شده است. مورد دوم، محاسبه ضرائب ریسک انجمن نابینایان ایران است. برای مثال، وقتی شخصی مسأله پزشکی داشته باشد، بیمه این شخص دارای درصدی از ریسک است که شرکت‌های بیمه هزینه آن را از سرمایه خود مشتری برمی‌دارند. ما در این مورد هم برای انجمن نابینایان ایران تخفیف قائل شده و در حقیقت، هزینه ریسک را حذف کرده‌ایم. همچنین با هماهنگی انجمن نابینایان، تعدادی از پوشش‌ها را که بیمه اجازه حذف آن را نمی‌داد، به گونه‌ای حل و فصل کردیم که در صندوق بازنشستگی، حداقل سهم فرد نابینا 10 درصد بیشتر از فرد مشابه بینا و سایرین باشد. این کار با توجه به آن مسأله صورت گرفت که بحث امنیت مالی و دریافت حقوق بازنشستگی برای مدیران انجمن نابینایان بسیار اهمیت داشت. اقدامات اشاره شده در بالا، اقدامات کلی هستند که برای تمام بیمه‌نامه‌ها انجام می‌دهیم.

عسکری در پاسخ به این سؤال که بسیاری از شرکت‌های بیمه در حوادث و آتش‌سوزی افراد نابینا را به خاطر ریسک بالا بیمه نمی‌کنند گفت: ما بیمه حوادث، فوت و فوت بر اثر حادثه را برای نابینایان داریم. برای نابینایان دو طرح داریم که یکی مخصوص خود افراد نابیناست و دیگری ویژه خانواده‌ی آنها است. در این دو نوع بیمه تفاوت قائل نشده‌ایم و تمام افراد نسبی و سببی فرد نابینا که انجمن به ما معرفی کند، می‌توانند مشمول این بیمه شوند. وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان شرکت بیمه‌گر سیاست‌ها، ضوابط و مقررات را تعیین می‌کنیم و شما بیمه شونده را به ما معرفی می‌کنید. در بحث اشتغال، ما حدود 140 دفتر فعال جهت هماهنگی و آموزش در سطح کشور داریم که وظیفه این دفاتر، آموزش صفر تا صد مسائل مربوط به بیمه‌گری به متقاضیان است. پس از آموزش و احراز صلاحیت، فرد تحت پوشش تعدادی از مدیران، طبق سلسله مراتب موجود قرار گرفته و فعالیت بیمه‌ای خود را آغاز می‌کند. با توجه به گستردگی جامعه انجمن نابینایان ایران و در راستای مسؤولیت اجتماعی، بنا داریم از کسانی استفاده کنیم که درد این جامعه را می‌فهمند. قطعاً کسی که در خانواده با مقوله نابینایی مواجه شده، از من بهتر می‌تواند به هم‌نوع خود کمک کند. استفاده از این افراد ضمن اینکه باعث اعتمادسازی بیشتر می‌شود، برای این امر صورت می‌گیرد که ثروت زیادی که در این سرمایه‌گذاری موجود است، در خود خانواده نابینایان بماند و منافع آن به این قشر برسد. در این کار پشتیبانی، آموزش، فضای کاری و هر آنچه نیاز باشد، به عهده شرکت بیمه‌گر است، اما بخش زیادی از فرآیند کار بر عهده خود شخص است که چگونه این کار را انجام دهد و پذیرش انجام آن را داشته‌باشد. ما آمادگی داریم ریز موارد درآمدی، ورود و خروج افراد در ماه را در اختیار انجمن نابینایان ایران قرار دهیم. وی ادامه داد: تمامی آموزش‌های ما هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی قابل برگزاری است. بنابر این، عزیزانی که از طریق انجمن نابینایان ایران معرفی و وارد کار شوند بدون دغدغه می‌توانند آموزش‌ها را دریافت کنند. خوشبختانه هیچ دغدغه‌ای در آموزش، زیرساخت، نرم‌افزار و هر آنچه نیاز بیمه‌گران برای فعالیت است، نداریم. سرعت صدور بیمه‌نامه در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه بسیار بیشتر از سایر شرکت‌های بیمه است، برای مثال، بیمه‌نامه‌ای که در شرکت‌های دیگر ممکن است ظرف دو روز صادر شود، صدور آن در شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در حدود پنج دقیقه زمان می‌برد.

در پایان این نشست، اولین بیمه‌نامه برای بیمه‌گزار معرفی شده از سوی انجمن نابینایان ایران صادر شد و از اولین بیمه‌نامه پیرو تفاهم‌نامه شرکت بیمه زندگی خاورمیانه و انجمن نابینایان ایران رونمایی شد.

شایان توجه آنکه، برای دریافت جزئیات بیشتر در این ارتباط، می‌توانید با جناب آقای محمد قدیانی مشاور رسمی بیمه زندگی خاورمیانه به شماره 09121018115 در تماس باشید.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید