وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

قائم مقام انجمن نابینایان ایران در گفتگو با آتیه آنلاین: هموارسازی بستر حرفه‌آموزی جامعه نابینایان ضروری است

قائم مقام انجمن نابینایان ایران در واکنش به رسانه ای شدن خبر اخیر اجرای «طرح  توانمندسازی معلولان سازمان فنی حرفه ای گفت: اجرای طرح توانمندسازی جامعه معلولان  و از جمله نابینایان بسیار ارزشمند است از این جهت از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان فنی حرفه ای قدردانی می کنم.
منصور شادکام در گفت وگو با آتیه آنلاین گفت: اگرچه جلسات انجمن نابینایان ایران با سازمان فنی وحرفه ای در خصوص طرح نیازهای آموزشی و حرفه ای  جامعه نابینایان سال ۱۳۹۹ بی نتیجه ماند اما در مقابل امروز دیدگاه رییس سازمان فنی حرفه ای بسیار مثبت است و از اینکه نتیجه جلسه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ انجمن با رییس سازمان فنی حرفه ای امروز شاهد ثمرنشینی آن هستیم که بسیار مایه دلگرمی است و جا دارد که از جناب آقای حسینی نیا تشکر ویژه داشته باشم.
وی یادآور شد: خوشبختانه در آن جلسه مشترک رییس سازمان فنی حرفه ای با توجه به اینکه  آشنایی کاملی نسبت  به توانمندی ها و نیازهای افراد نابینا  داشتند پذیرفتند که این سازمان در جهت آموزش و تجهیز مراکز ویژه نابینایان اقداماتی انجام دهند.
شادکام گفت: در قالب این طرح و در راستای آموزش و  توانمندسازی نابینایان خرید ۵ دستگاه برای هر مرکز در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه قرار است ۱۵ مرکز تجهیز شود در مجموع باید ۷۵ دستگاه خریداری شود اما شرکت قرار است ۴۰ دستگاه برای ۶ مرکز را تحویل دهد و  امیدواریم تا انتهای سال و بودجه سال آینده مابقی دستگاه ها خریداری شوند.
وی بر موثر بودن این دستگاه در تسهیل آموزش برای نابینایان تاکید کرد و افزود: این دستگاه برای نابینایان زمینه آموزش باکیفیت تر، آسان تر و با دسترس پذیری بالاتری را فراهم می کند.
قائم مقام انجمن نابینایان ایران ادامه داد: قرار است که مربیان خانم و آقا از هر مرکز سازمان فنی حرفه ای و نمایندگانی از انجمن نابینایان ایران مراکز استان ها در مرکز تربیت معلم استان البرز حضور پیدا کنند و اصول خبرنویسی و خبرنگاری و…  را با بهره گیری از دستگاه تبلت هوشمند آموزش دهند.
وی بر شناسایی مشاغل موردنیاز نابینایان تاکید کرد و گفت: باید ضمن شناسایی شغل های موردنیاز برای افراد نابینا، فراخوانی در مراکز استان ها  منتشر شود تا افرادی که تمایل دارند حرفه ای را بیاموزند آموزش های متناسب آن شغل را دریافت کنند  تا بتوانند در آینده  جایی مشغول به کار شوند.
شادکام با ابراز خرسندی از نگاه مثبت وزیر کار و معاون ایشان در سازمان فنی حرفه ای گفت: نابینایان اگرچه به لحاظ تحصیلاتی در سطح خوب و قابل قبولی هستند اما متاسفانه بعضا ضعف مهارتی و حرفه ای دارند، دیدگاه مثبت وزارت کار و سازمان فنی حرفه ای فرصت خوبی برای حرکت در ارتقاء مهارتی نابینایان است؛   بنا داریم حرفه آموزی جدی نابینایان را پیگیری کنیم تا اگر مراکز ویژه آموزش نابینایان ایجاد شوند و مربیان خاص نیز تربیت گردند نابینایان در سراسر کشور بتوانند با توجه به علاقه مندی و نیاز شغلی خود آموزش های مرتبط را دریافت کنند تا ورود خود را به بازار کار حرفه ای تر دنبال کنند.
مهین داوری

منبع: آتیه آنلاین

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید