وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

برگزاری نشست مشترک مدیران انجمن نابینایان ایران با معاونان و مدیران شرکت شاپرک

نشست بررسی و هم‌اندیشی مدیران انجمن نابینایان ایران با هدف کاهش مشکلات مربوط به دسترس‌پذیری و بهبود کاربری خدمات شبکه پرداخت با مدیران و معاونان شرکت شاپرک برگزار شد.

در این نشست که روز سه شنبه بیستم اردیبهشت‌ماه و به میزبانی شرکت شاپرک برگزار شد، علی اکبر جمالی(مدیرعامل)، منصور شادکام (قائم‌مقام)، امیر سرمدی(مدیر روابط عمومی) و امید هاشمی(مشاور فنی) انجمن نابینایان ایران و از طرف شرکت شاپرک نیز کردبچه(معاون فناوری)، موسوی(معاون خدمات شبکه پرداخت)، شعاعی (مدیر بازرسی و ممیزی)، بیگی(مدیر روابط عمومی)، خدابخشی(مدیر امنیت اطلاعات) و مدحج(مشاور مدیرعامل در امور فنی) حضور داشتند. این جلسه پیرو اعلام آمادگی و تأکید مدیر عامل شرکت شاپرک مبنی بر اجرای تسهیلات و مناسب سازی خدمات شبکه پرداخت به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای جامعه نابینایان برگزار شد. در این نشست دو ساعته، در ارتباط با نقش رگولاتوری شاپرک در سطح شبکه پرداخت، اپراتورهای پرداخت و دامنه خدماتی که به پذیرندگان و عموم جامعه ارائه می‌دهند تبادل نظر شد.

در این نشست، آقایان جمالی و شادکام با اشاره به تعداد نابینایان در کشور بر ضرورت دسترس‌پذیری خدمات بانکی برای نابینایان تأکید کردند. مهندس شادکام در این نشست گفت: انجمن نابینایان ایران از سال 92 با همکاری شرکت پکتوس تا کنون 280 شعبه بانکی از 25 بانک کشور را به سامانه خدمات بانکی نابینایان در شعب تجهیز کرده است. وی افزود: طبق قانون حمایت از حقوق معلولان و مصوبات بانک مرکزی، کلیه شرکت‌ها سازمان‌های دولتی، نهاد‌های عمومی و انقلابی موظف هستند خدمات خود مبتنی بر وب را برای آسیب‌دیدگان بینایی نیز دسترس‌پذیر کنند. قاعدتاً شبکه بانکی کشور نیز از این قاعده مستثنی نیست. وی ضمن تشکر از مدیران شرکت شاپرک که خود در این راه پیش‌قدم شدند گفت: در راستای همکاری مشترک و با استفاده از ظرفیت و توان نابینایان متخصص، می‌توان کلیه خدمات شبکه پرداخت را برای نابینایان دسترس‌پذیر کرد.

در ادامه، سرمدی و هاشمی ضمن اشاره به مشکلات دسترسی‌پذیری شاپرک و زیرمجموعه‌های آن برای نابینایان، در ارتباط با جزئیات چالش‌های موجود و مسائل فنی در این بین، با مدیران و معاونان شرکت شاپرک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این جلسه، مقرر شد برای شناخت بیشتر از نیاز‌های انجمن در ارتقاء و مناسب‌سازی خدمات زیست بوم شبکه پرداخت برای نابینایان، اقداماتی بر مبنای گزارش اولویت‌بندی شده توسط انجمن و بررسی فنی آن در کارگروه مشترک برنامه ریزی و بخش قابل توجهی از اقدامات برنامه‌ریزی شده تا قبل از 23 مهرماه (روز جهانی نابینایان) اجرایی گردد.

همچنین گزارش بررسی وضعیت دسترس پذیری سامانه امنیت تراکنش TSM شاپرک، ارسال نسخه ترجمه و مورد تأیید استاندارد Web Content Accessibility Guideline (WCAG) و بررسی مجدد دسترس‌پذیری سایت شاپرک که توسط شرکت پکتوس صورت گرفته بود، از دیگر مصوبات این نشست بود.

در پایان، امیر سرمدی و امید هاشمی به عنوان نمایندگان ارتباطی از سوی انجمن برای پیشبرد جلسات فنی و برنامه‌های مشترک در کارگروه معرفی شدند.

 

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید