وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

گزارشی از مراسم گرامی‌داشت روز پدر و میلاد حضرت علی توسط انجمن نابینایان ایران

روز یکشنبه 24 بهمن‌ماه مراسمی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر در تالار یاس سفید تهران با حضور برخی از اعضای انجمن برگزار شد.

این مراسم به علت شیوع ویروس کرونا به صورت محدود و با فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد. پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی، علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران ضمن خیر مقدم به حاضرین گفت: دو سال بود به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستیم مراسمی را برگزار کنیم و نشست صمیمانه امروز به مناسبت روز پدر را به فال نیک می‌گیریم. وی ابراز امیدواری کرد با فروکش کردن کرونا، انجمن نابینایان ایران بتواند مجدداً سفر‌های تفریحی و مذهبی خود را از سر بگیرد که این مسئله با استقبال نابینایان حاضر در مراسم همراه بود.

در ادامه، حاج داوود هادی از اعضای هیئت مدیره انجمن نابینایان ایران به مدح حضرت علی (ع) و مولودی‌خوانی پرداخت و خانم پناهی از بانیان مراسم و از حامیان انجمن، خدمت به جامعه نابینایان را افتخار خود دانست. وی همچنین با ذکر دعا به درگاه پروردگار متعال شفای همه مریضان را از درگاه خداوند خواستار شد و در این نیایش، حاضرین او را همراهی کردند.

قدیانی نمایندگی بیمه زندگی خاور میانه یکی دیگر از سخنرانان مراسم گرامیداشت میلاد حضرت علی(علیه‌السلام) بود که ایشان هم به مدح امیرالمؤمنین پرداخت و زمان سخنرانی ایشان، با روشن کردن شمع یاد و خاطره مدافعان سلامت زنده نگه داشته شد.

مهندس ناظمی مشاور مدیرعامل و کارشناس فروش بیمه زندگی خاور میانه نیز ضمن اشاره به تفاهمنامه با انجمن نابینایان ایران گفت: شرکت بیمه زندگی خاور میانه به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت بیمه‌های زندگی در کشور قرار است خدمات مختلفی را به نابینایان ارائه کند. پوشش هزینه‌های پزشکی کرونا تا سقف 20 میلیون تومان ویژه خانواده نابینایان و تخفیف در هزینه‌های اداری و بیمه‌گری به جهت  افزایش حقوق بازنشستگی  نسبت به بیمه شدگان عادی برای نابینایان از دیگر امکانات بیمه خاور میانه برای این قشر است. مهندس ناظمی اضافه کرد: نابینایان در این ارتباط باید مورد مشاوره قرار گیرند و باید با دفتر انجمن نابینایان ایران تماس بگیرند و به ما معرفی شوند تا خدمات بیمه‌ای به ویژه در بحث مستمری برای آنها تشریح شود.

مهندس شادکام قائم‌مقام انجمن نابینایان ایران در این مراسم گفت: ابتدا از کسانی که بانی برگزاری این مراسم شدند تشکر می‌کنم. خانم پناهی و عمیدی و سایر کسانی که حاضر نیستند اسامی‌شان مطرح شود در سال‌های اخیر همواره حامی انجمن نابینایان ایران بوده‌اند و تلاش‌هایشان هر سال مضاعف‌تر از سال‌های قبل شده است. مهندس شادکام بیان کرد: صحبت در خصوص حضرت علی (ع) کار هر کسی نیست و ما در برابر مقام ایشان همچون قطره‌ای در برابر دریا هستیم. وی ادامه داد: جشن امروز بهانه‌ای است تا ما این امام والا و ویژگی‌های شخصیتی ایشان را بهتر و بیشتر بشناسیم. فرهنگ و رسم زندگی حضرت علی باید الگوی ما در زندگی باشد. همه‌ی گرفتاری‌های امروزه ما ضعف در مسائل فرهنگی است. اگر مکتب و فرهنگ نودوستی، ایثار، دستگیری، ساده زیستی و بردباری حضرت علی در جامعه پیاده شود، آیا جامعه ما مشکلی خواهد داشت؟ اگر مسئولان کشورمان حضرت علی را الگوی واقعی خود قرار دهند، این مشکلات برای مردم ما رقم نمی‌خورد و شرایط فعلی کشور به خاطر دوری از فرهنگ حضرت علی است.

مهندس شادکام تصریح کرد: عده‌ای در راستای مسئولیت اجتماعی از نیازمندان دستگیری می‌کنند که باید از آنها تقدیر کرد. در همین تهران کسانی را داریم که از خانم پناهی ثروتمند‌تر هستند اما فرهنگ ایثار حضرت علی را ندارند. باید فرهنگ اهل بیت را در جامعه گسترش دهیم. نمیشود دم از فرهنگ حضرت علی زد در حالی که خودمان به آن پایبند نباشیم.

مهندس شادکام در پایان گفت: در مراسم امروز از مدافعان سلامت نیز تقدیر شد. آنها در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا بودند و نباید زحمات شبانه روزی آنها را نادیده گرفت. عده‌ای از جامعه پرستاران و پزشکان شهید شدند که اجرشان نزد خداوند محفوظ است و کسانی هم که در حال خدمت هستند، همه سعی خود را می‌کنند که سلامتی را به مردم کشورمان بازگردانند که در نوع خود قابل ستایش است.

در ادامه مراسم، مسابقه‌ای به مناسبت روز پدر برگزار شد و جمعی از نابینایان جملات و خاطراتی را در وصف مقام پدر بیان کردند.

در پایان مراسم نیز با صرف شام و اهدای هدایایی به مردان حاضر در این نشست صمیمی از مدعوین پذیرایی و تقدیر شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید