وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

به مناسبت روز جهانی نابینایان صورت گرفت: رونمایی از فیلم شکستن و تاریکتر از روشنایی در هتل پارسیان آزادی

روز چهارشنبه 28 مهر طی مراسمی که در سالن اجتماعات هتل پارسیان آزادی برگزار شد، از فیلم تاریکتر از روشنایی ساخته محمدرضا بردبار و عطر و ادکلن موناکو که از خط بریل در محصولات خود استفاده کرده است، رونمایی شد.

این مراسم با همکاری انجمن نابینایان ایران و کارگردان و تهیه کننده فیلم تاریکتر از روشنایی و با حمایت هتل پارسیان آزادی برگزار شد.

در این مراسم که مژده لواسانی اجرای آن را بر عهده داشت، حدود صد نفر از نابینایان و کم بینایان و چهره‌هایی چون نگین صدق‌گویا، شیرین بینا، رضا فیاضی، امید زندگانی، رضا ایرانمنش، کاوه خداشناس، زهرا داودنژاد، بهشاد شریفیان، نیلوفر پارسا، بابک نوری، خشایار لزومی، کاوه زمانی و… حضور داشتند.

مسئولان بانک مسکن، شرکت امیدان تجارت اروند سازنده عطر و ادکلن موناکو و شرکت فنآوا کارت از دیگر میهمانان ویژه این مراسم بودند.

در این مراسم، علی‌اکبر جمالی مدیر عامل، منصور شادکام قائم مقام و امیر سرمدی مدیر روابط عمومی انجمن نابینایان ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

 

پیش از اکران فیلم ها، از عطر و ادکلن موناکو که برای اولین بار در میان شرکت های عطر و ادکلن در ایران اقدام به زدن بریل بر روی محصولات خود کرده است رونمایی شد.

علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن ضمن گرامیداشت روز جهانی ایمنی عصای سفید و خیر مقدم به میهمانان، اهداف مراسم های اینچنینی را تشریح کرد.

در ادامه، مهندس منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران به شرح فعالیت های انجمن پرداخت و گفت: یکی از اقدامات شرکت ها باید در راستای مسئولیت های اجتماعی باشد. همانطور که شرکت سامسونگ در ایران در راستای مسئولیت اجتماعی 15 کتابخانه دایر کرده است، سایر شرکت ها نیز می بایست در این راستا حرکت کنند. شادکام بیان کرد: جا دارد از مدیران شرکت موناکو تشکر کنم که به جامعه نابینایان توجه دارند. اینکه مدیران این شرکت تصمیم گرفتند بر روی محصولات خود از خط بریل استفاده کنند، رویکرد مثبت آنها به افراد نابینا و کم بینا را نشان می دهد. قائم مقام انجمن نابینایان ایران در ادامه گفت: توجه به پروژه های فرهنگی، یکی از اهداف اصلی انجمن نابینایان ایران در سال جاری است و از مدیران شرکت ها تقاضا دارم انجمن را در این راه حمایت کنند. شادکام اجرای قوانین را یکی از مهمترین خواسته های جامعه نابینایان دانست و افزود: قوانین مرتبط با معلولان از جمله قانون جامع حمایت از حقوق معلولان باید اجرا شود. وی افزود: انتظار نابینایان از مقامات کشور و مسئولان داشتن صداقت است و داشتن صداقت مسئولان برای آنها مهمتر از نوع معلولیتشان است.

امیر سرمدی مدیر روابط عمومی و مدیر‌مسئول نشریه مانا در خصوص ماهنامه مانا گفت: مجله مانا هر ماه به صاحب امتیازی انجمن نابینایان ایران به صورت صوتی و متنی منتشر می شود. 15 نفر از نابینایان به صورت ثابت و بیش از  35 نفر از آنها به صورت میهمان، سابقه همکاری با مجله مانا را داشته اند. وی افزود: تمامی اعضای تحریریه مانا نابینا هستند که در مانا قلم می زنند. سرمدی افزود: انجمن های نابینایان در خارج از کشور که عمدتاً از کشور های توسعه یافته هستند، ده ها سال است که اقدام به انتشار مجله های تخصصی برای نابینایان می کنند. خوشبختانه در کشور ما نیز از دیماه سال 99 با حمایت آقای شادکام قائم مقام و بانک مسکن، پروژه ماهنامه تخصصی انجمن نابینایان ایران کلید خورد و تا کنون 10 شماره از آن منتشر شده است. سرمدی ضمن درخواست از شرکت هایی همچون موناکو و فنآوا کارت که در این مراسم حضور داشتند، خواستار حمایت آنها برای توسعه مجله مانا و انتشار نسخه بریل آن شد.

در حاشیه این مراسم به مناسبت بزرگداشت روز جهانی نابینایان، از دو کتاب «ظواهر یک زن» و «تاریک‌تر از روشنایی» نوشته محمدرضا بردبار رونمایی شد و سپس عوامل فیلم ها جهت تقدیر به روی صحنه دعوت شدند. همچنین از مهندس مونا، مدیرعامل شرکت موناکو از طرف انجمن نابینایان ایران تقدیر شد.

در ادامه، نیلوفر پارسا بازیگر فیلم تاریکتر از روشنایی به خوانش دکلمه ای پرداخت و کاوه زمانی تیتراژ پایانی فیلم تاریکتر از روشنایی را برای مهمانان خواند که با استقبال آنان همراه بود.

پایان بخش مراسم، نمایش دو فیلم کوتاه شکستن و تاریکتر از روشنایی بود.

در پایان این نشست سه ساعته، با صرف شام از میهمانان پذیرایی شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید