وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

برگزاری اولین جلسه سیاستگذاری جشنواره ملی کتاب افراد معلول ایران/مهندس شادکام به عنوان رئیس ستاد، دبیر اجرایی و سخنگوی جشنواره انتخاب شد

نخستین جلسه  برنامه ریزی و سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی کاما روز شنبه نهم اسفند در دفتر مرکزی انجمن نابینایان ایران با حضور مدعوین برگزار شد.

در این جلسه، دکتر مهدی نجفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی چابک از دانشگاه علوم بهزیستی، رضا پیرهادی از روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی، میزا آقایی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، دکتر حسین عبدالملکی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، علی یاوری از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت اشرفی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور و کارشناس گروه های خاص در این مجموعه، مهندس منصور برجیان مدیرعامل انجمن علمی فرهنگی و آفرینش های هنری معلولان ایران، علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران، مهندس منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران و دبیر کتابخانه های گویای سامسونگ و احمد نبیزاده مشاور فرهنگی انجمن نابینایان ایران حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن ضمن معرفی حاضرین، توضیحاتی در رابطه با نحوه تشکیل جلسات و نمایندگان جدید از نهاد های مشارکت کننده در جلسه ارائه داد و پیشنهاد کرد: جهت اطلاع رسانی و ارائه گزارش های مربوطه آقای مهندس منصور شادکام علاوه بر رئیس ستاد و دبیر اجرائی جشنواره، به عنوان سخنگوی جشنواره تعیین شوند که با موافقت حاضرین همراه بود.

در ادامه، مهندس منصور شادکام گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب، کلیه فعالیت های شورای سیاستگذاری باید با محوریت انجمن نابینایان ایران و  انجمن علمی فرهنگی و آفرینش های هنری معلولان ایران انجام پذیرد. وی افزود: نمایندگان نهاد ها و مؤسساتی که در شورای سیاستگذاری حضور دارند، نباید منفعل باشند. نمایندگان باید با جدیت بیشتر مسئولیت های نمایندگی خود در جهت مصوبات شورا را در سازمان مربوطه پیگیری کنند.

دبیر اجرایی جشنواره کتاب افراد معلول ایران تصریح کرد: شورای سیاستگذاری موظف است دستور العمل نحوه حضور، مقدار و  میزان مشارکت حامیان جشنواره مانند بانکها به منظور بهره مندی آنان از فضای مجازی و اختتامیه جشنواره را تعیین و ابلاغ کند.

مهندس شادکام در ادامه گفت: در این جشنواره، از بهترین خبرنگار و افرادی که در زمینه پوشش رسانه ای جشنواره کاما فعالیت کنند، تقدیر خواهد شد. این اقدام برای اولین بار صورت می گیرد و ما دست یاری به سوی خبرنگاران خبرگزاری ها در راستای پوشش رسانه ای یکی از مهمترین جشنواره های ویژه نابینایان در کشور دراز می کنیم.

سخنگوی ستاد جشنواره ملی کاما در پایان آقای علی اکبر جمالی را به عنوان رئیس شورای سیاستگزاری و آقای منصور برجیان را به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره معرفی کرد که با موافقت اعضا همراه شد.

مهندس منصور برجیان در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره کاما گفت: با توجه به شرایط خاص کنونی  ناشی از بیماری کوید 19، برنامه ریزی برای زمان قطعی اختتامیه جشنواره  در اولین جلسه سال آینده باید تعیین شود.

در ادامه نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی کتاب افراد معلول ایران کاما محسن عبدالملکی کارشناس نابینایان در سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: ابتدا باید نقاط قوت و فرصت های بهبود اولین جشنواره کاما  مورد بررسی قرار گرفته و با استفاده از تجربیات بدست آمده  دومین جشنواره در شرایط مطلوبتر و بهتر برگزار شود. وی افزود: باید فعالیت های جشنواره در حوزه ستاد اجرایی تقسیم بندی شود. همچنین با نویسندگان و شرکت کنندگان و برندگان در جشنواره ی قبلی تماس گرفته شود و نتایج و اثرات جشنواره های قبلی جهت بهره برداری دریافت شود. دکتر عبدالملکی بیان کرد: مرکز دائمی و بانک اطلاعاتی در زمینه دارندگان آثار و کتب معلولین باید ایجاد شود. همچنین زمینه اجرای اقدامات و فعالیتهای معلولین نیاز به حمایت دائمی داشته و به همین منظور، لازم است کمیته ای دائمی با مشارکت اعضاء شورای سیاستگذاری در جشنواره تشکیل و امور مربوط به آثار  معلولین را بطور دائم پیگیری نمایند.

در انتهای این نشست، آقای پیرهادی به عنوان مسئول روابط عمومی و ستاد خبری جشنواره انتخاب شد و کلیه اعضا با حضور نماینده مرکز کودکان آموزش و پرورش استثنایی در شورای سیاستگذاری موافقت کردند.

همچنین بررسی راهکارهای مناسب جهت جذب و تأمین منابع مالی جشنواره، به عنوان موضوع جلسه دوم تعیین شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید