وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

بازدید مدیران ارشد بانک مسکن از انجمن نابینایان ایران

روز یکشنبه سی ام آذر به مناسبت روز میلاد حضرت زینب، رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن و مسئول امور فرهنگی این بانک ضمن بازدید از انجمن نابینایان ایران، از نابینایان موفق و اعضای این انجمن تقدیر کردند.
به گزارش وبسایت انجمن نابینایان ایران: مهدی احمدی رئیس اداره کل روابط عمومی بانک مسکن و علیرضا حبیبی مسئول امور فرهنگی این بانک در راستای مسئولیت های اجتماعی، در دفتر مرکزی انجمن نابینایان ایران حاضر شدند و از نابینایان موفق این انجمن و اعضای آن تقدیر کردند.
در ابتدای این نشست، علی اکبر جمالی مدیرعامل انجمن نابینایان ایران ضمن تشکر از بانک مسکن تاریخچه این انجمن و سوابق آن طی سال های گذشته را تشریح کرد.

در ادامه، مهندس منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران ضمن تبریک ولادت حضرت زینب سلام الله علیها در ارتباط با این دیدار گفت: هر ساله مدیران ارشد بانک مسکن در راستای مسؤولیت های اجتماعی خود و همزمان با 23 مهرماه از اقدامات انجمن و اعضای آن تقدیر می کردند. در سال جاری، به علت شیوع کرونا این مراسم همزمان با روز جهانی نابینایان برگزار نشد اما باز هم از مدیرعامل بانک مسکن جای تقدیر دارد که امسال هم عنایت ویژه ای به این مجموعه داشتند.
مهندس شادکام تصریح کرد: در دیدار امروز، یاد مدیرعامل سابق بانک مسکن آقای رحیمی انارکی که ارتباط بسیار مؤثری با انجمن نابینایان ایران داشتند زنده نگه داشته شد. جا دارد از آقای محمود شایان مدیرعامل فعلی بانک مسکن نیز تشکر کنیم که همان ارتباط دو طرفه و حسنه ای که پیشتر برقرار بود، همچنان تداوم دارد.
وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که امروز در نشست با رئیس روابط عمومی بانک مسکن در ارتباط با آن گفت و گو شد، حمایت بانک مسکن از طرح ماهنامه تخصصی انجمن نابینایان ایران بود که امیدواریم با حمایت های بانک مسکن این پروژه از ماه آینده آغاز شود. یک مجله تخصصی که قرار است در دو فرمت صوتی و نسخه الکترونیک برای اعضای جامعه هدف منتشر شود و این مسئله، یک گام رو به جلوی دیگر از طرف انجمن نابینایان ایران برای معلولان با آسیب بینایی است.


قائم مقام انجمن نابینایان ایران در ادامه افزود: این مجله ماهیت علمی، فرهنگی و آموزشی دارد و قصد داریم با اطلاع رسانی دقیق به نابینایان و خانواده های آنها، این عزیزان را هر چه بیشتر با حقوق خود آشنا کنیم.
برای مثال در حوزه پزشکی، چه بسا اگر خانواده های افراد نابینا از یک سری اقدامات پزشکی مطلع بودند، می توانستند جلوی کاهش بیشتر بینایی فرزند خود را بگیرند و همین امر از آسیب های بسیاری جلوگیری می کند.
ایشان با اشاره به اینکه داشتن یک هفته نامه و ماهنامه آموزشی و اطلاع رسانی در کشور های توسعه یافته دنیا ده ها سال است که مرسوم شده و سمن های نابینایی هر کدام دارای هفته نامه یا ماهنامه های تخصصی هستند، اظهار کرد: در کشور ما تنها یک روزنامه تخصصی برای نابینایان با ماهیت خبری وجود دارد که همان هم در سال جاری دیگر نسخه بریل آن منتشر نمی شود. لذا امیدواریم مدیران ارشد بانک مسکن مانند سال های گذشته که همواره به انجمن لطف و محبت داشته اند، نسبت به این پروژه نیز از ما حمایت کنند تا بتوانیم اقدامات آموزشی مؤثری برای اعضای جامعه هدف داشته باشیم.
در پایان این دیدار، آقای احمدی نسبت به حمایت از این طرح و سایر اقدامات انجمن قول مساعد برای پیگیری های بیشتر را داد و ابراز امیدواری کرد بانک مسکن نیز در این راستا بتواند حامی انجمن نابینایان ایران باشد. وی گفت: بانک مسکن همواره در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، به انجمن نابینایان و سایر مؤسسات مشابه توجه می کند و این اقدامات یک امر خدا پسندانه است.
در پایان این نشست، از نابینایان موفق و اعضای انجمن نابینایان ایران به رسم یادبود هدایایی اهدا شد.`

 

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید