وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

راه اندازی پنج سیستم آلارم هوشمند عبور نابینایان ازخیابان در شهر تهران

با هدف تسهیل عبور افراد نابینا در خیابان ها، سیستم آلارم گویای عبور نابینایان از تقاطع از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 برای نخستین بار در مرکز شهر تهران راه اندازی شد.
نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 با اشاره به اقدامات مناسب سازی معابر ویژه عبور نابینایان و معلولین در محله های مرکزی تهران از رونمایی سیستم آلارم هوشمند عبور نابینایان از تقاطع برای اولین بار در محدوده شهری منطقه 11 خبر داد و گفت: از سوی اداره ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه11 در راستای تحقق شعار “تهران شهری برای همه” و حفظ حقوق شهروندی معلولین برای عبور و مرور در معابر، با کمک شرکت های دانش بنیان و جوانان مخترع، دستگاهی به عنوان سیستم آلارم هوشمند عبور از تقاطع ویژه معلولین روشن دل در تقاطع خیابان ولی عصر (عج) و مولوی نصب و راه اندازی شده است.
آبادیان ضمن اشاره به دعوت از خبرنگار و فعالین اجتماعی جامعه معلولین نابینا برای امتحان و افتتاح این سیستم هوشمند افزود : این سیستم در تقاطع خیابان ولیعصر (عج) و مولوی نصب شده است و روز شنبه 22 آذر ماه با حضور معلولین نابینا افتتاح شد تا نظرات ایشان را برای ادامه مسیر مناسب سازی و اقدامات اساسی ویژه معلولین در طرح های آتی لحاظ کنیم.
شهردار منطقه 11 تهران ادامه داد: کاربرد این سیستم به گونه ای است که هنگام عبور نابینایان وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی را به شکل گویا و خودکار اعلام می کند و نسبت به عبور وسایل نقلیه هشدار می دهد.
او با بیان این که این سیستم برای اولین بار در مرکز تهران اجرا شده است؛ توضیح داد: هوشمند بودن سیستم آلارم عبور از تقاطع ویژه نابینایان به این شکل است که با توجه به تراکم جمعیت میزان صدای اطلاع رسانی و هشدار متفاوت خواهد بود به این صورت که میزان صدای هشدار شبانگاهی به دلیل کاهش عبور و مرور با بررسی میزان صدای موجود در فضا نسبت به هشدار روزانه متفاوت خواهد بود .
به گفته شهردار منطقه 11 در آینده تصمیم بر این است که در صورت تأیید و رضایت متخصصان حوزه حمل و نقل و ترافیک و جامعه معلولین در تمامی تقاطع های پر تردد منطقه و سایر مناطق شهری این سیستم نصب و مورد استفاده قرار گیرد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید