وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

مجله تعاملی راهرو، یک وبسایت دسترس پذیر برای نابینایان

امکاناتی که اینترنت فراروی انسان گذاشته، زندگی را وارد عصر و دوره تازه‌ای کرده و حالا دیگر بسیاری عادت‌ها و رفتار‌هایی که سالیان سال در میان انسان‌ها به یک امر طبیعی تبدیل شده بود، با عادات جدید، جایگزین می‌شوند. از آن جمله می‌توان به روش مطالعه انسان‌ها اشاره کرد. تا همین بیست سی سال پیش، تنها روش مطالعه، مراجعه به نشریات کاغذی اعم از روزنامه و کتاب و نشریات ادواری بود اما حالا و با قابلیت‌هایی که اینترنت در اختیار تولید کنندگان و عرضه کنندگان محتوا گذاشته، نه تنها بستر مطالعاتی افراد از کاغذ به رایانه و مبایل منتقل شده، که حتی شیوه مطالعه هم عوض شده و دیگر خبری از متن‌های یک سویه نیست و مخاطب و نویسنده، در تعاملی مستمر با هم به سر می‌برند. همین هم چنانچه درست به کار گرفته شود، می‌تواند برگ برنده عصر ما به حساب آید. چیزی که روزنامه‌ها و نشریات ایرانی کاملاً از آن غافل مانده اند.
چند وقتی است که یک اتفاق امیدوار کننده در این زمینه به وقوع پیوسته و آن هم رونمایی از مجله تعاملی راهرو است. راهرو حاصل همکاری سه گروه است: دست اندر‌کاران وبسایت نویسش که از شناخته شده‌ترین گروه‌ها در حوزه تولید محتوا در ایران به شمار می‌روند، گردانندگان وبسایت ویرگول و تیم نویسندگان راهرو.
این مجله به طور مشخص، دو سه حوزه خاص را به عنوان عرصه فعالیت خود در نظر گرفته است. راهرو، مجله‌ی آنلاین سلامت روان و توسعه‌ی مهارت‌های فردی‌ست. سبک زندگی، سلامت و مباحث روانشناسی، از جمله حوزه‌هایی است که در راهرو به آن پرداخته می‌شود. فضای سایت کاملاً برای کاربران نابینا قابل استفاده است و این افراد می‌توانند علاوه بر خواندن نسخه متنی مطالب، در بیشتر مواقع به نسخه صوتی مقالات هم که به شکلی شسته رفته و با کیفیت تولید می‌شوند، دسترسی داشته باشند. اداره کنندگان راهرو وعده داده‌اند در تعامل با مخاطب از این هم جلو‌تر بروند و افزون بر نسخه صوتی مطالب، برخی مقالات را با محوریت تصویر و ویدئو هم تولید کنند.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید