وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

بخشنامه جدید بانک مرکزی در خصوص تمهیدات ویژه ی بانکی برای نابینایان

بانک مرکزی در راستای تحقق مسوولیت اجتماعی شبکه ی بانکی و  به مناسبت روز جهانی نابینایان و اهمیت بهره مندی هموطنان نابینا از خدمات بانکی و بانکداری الکترونیک، طی بخشنامه ای از شبکه ی بانکی خواست تمهیدات ویژه ای برای این گروه از افراد در نظر گرفته شود.
این بانک از شبکه ی بانکی خواسته است تا خدمات بانکی به شرح زیر را برای هموطنان نابینا فراهم کند:
۱: در هر شعبه از بانک، باجه ای به منظور ارائه ی خدمات بدون نوبت و سریع به معلولان و جانبازان خصوصا نابینایان در نظر گرفته شود و موجبات ارائه ی خدمات با حفظ کرامت، سرعت و دقت به این عزیزان فراهم شود.
۲: در صورت درخواست نابینایان، کارت بانک ایشان به صورت چاپ برجسته اطلاعات مورد نیاز روی کارت بانک (شامل نام و نام خانوادگی دارنده ی کارت، نام بانک، کد cvv۲، تاریخ انقضا، نوع کارت) صادر شود. نظر به اینکه این امکان در تمام شعب و به صورت صدور آنی کارت امکان پذیر نیست، این درخواست از طریق ارسال به مرکز استان صورت پذیرد.
۳: مناسب سازی محتوای اینترنت بانک و وب سایت بانک به منظور بهره برداری از خدمات الکترونیک غیرحضوری و اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات در دستور کار قرار گیرد.
۴: در اسرع وقت نسبت به پیاده سازی کامل خدمت برداشت مستقیم به منظور کاهش نیاز به انجام تراکنش های پرداخت منظم نظیر پرداخت اقساط، اجاره بها، خدمات عمومی و … اقدام شود.
۵: ایجاد امکان گویاسازی در نرم افزارهای موبایلی موجود در دستور کار آن بانک   یا موسسه اعتباری قرار گیرد.
۶: امکان اخذ تعهدنامه برای نابینایانی که داوطلب استفاده از خدمات حساب جاری و دسته چک بدون فرد امین هستند، در محل شعبه فراهم شود.
منبع: بانک مرکزی

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید