وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

همگام با جشنواره ملی کاما/برگزاری هشتمین جلسه شورای سیاست گذاریجشنواره کتاب افراد دارای معلولیت در ایران در انجمن نابینایان ایران.

صبح روز دوشنبه 25/06/1398 هشتمین نشست اعضای شورای سیاست گذاری جشنواره کاما با حضور نمایندگانی از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد, سازمان بهزیستی کشور, نهاد کتابخانه های عمومی کشور, خانه کتاب, سازمان اسناد و کتابخانه ملی, معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اداره کل سلامت, انجمن علمی آفرینشهای هنری معلولان و انجمن نابینایان ایران و در غیاب نمایندگان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان آموزش پرورش استثنایی کشور به میزبانی انجمن نابینایان ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن نابینایان ایران در این نشست با توجه به اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه گزارشی از سوی نماینده انجمن علمی آفرینشهای هنری معلولان در این ارتباط ارائه شد که بر اساس این گزارش 133 اثر برای شرکت در بخشهای مختلف این جشنواره به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد 25 اثر توسط نابینایان, 35 اثر توسط سایر گروه های معلولین و 73 اثر توسط افراد بدون معلولیت به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید.
منصور شادکام رئیس شورای سیاست گذاری و دبیر اجرایی این جشنواره در مورد آثار ارسال شده در گفت و گو با خبرنگار واحد روابط عمومی انجمن نابینایان ایران عنوان کرد: با توجه به مشکلاتی که امروزه در صنعت چاپ و نشر کتاب با آن دست به گریبان هستیم ارسال 133 اثر برای شرکت در جشنواره ملی کاما رقم مطلوبی است, شادکام ادامه داد که در بخشی از نشست امروز به این نتیجه رسیدیم که مشکلات نابینایان و معلولان را برای چاپ نشر و فروش کتابهایشان را شناسایی کرده و در مذاکراتی که مسئولین امر خواهیم داشت سعی در برطرف کردن آن خواهیم کرد.
شادکام در ادامه به بحث داوری آثار ارسالی اشاره کرد و ادامه داد که از تاریخ 26 شهریور ماه روند داوری آثار طبق شرایط و ضوابطی که قبلا به تصویب رسیده بود آغاز خواهد شد که مأموریت انجام این پروژه بر عهده عزیزانمان در خانه کتاب خواهد بود و پیشبینی شده است که داوری آثار چیزی در حدود یک ماه به طول بینجامد.
در بخش دیگری از نشست امروز همچنین طرح تندیس اختصاصی جشنواره مورد تصویب اعضا قرار گرفت و مقرر شد تا مراحل ساخت این تندیسها توسط متخصصان طی شود همچنین از سه حمایت کننده ای که به تازگی به جمع حامیان جشنواره ملی کاما پیوسته اند نیز رونمایی شد که اسامی آنها به این شرح است.
1 بانک مسکن. 2 بانک تجارت. 3 شرکت پرداخت الکترونیک سداد.
همچنین در پایان این نشست مقرر شد که با توجه به برگزاری نمایشگاه تجهیزات توانبخشی ویژه معلولان در دهه نخست مهر ماه, شورای سیاست گذاری جشنواره بازدیدی از تمام غرفه های این نمایشگاه داشته و نشست بعدی را هم در تاریخ دهم مهر ماه و در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجهیزات توانبخشی برگزار نمایند.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید