وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

ارسال 82 اثر به جشنواره کاما و احتمال تمدید مهلت ارسال آثار

قائم مقام انجمن نابینایان کشور گفت: تا کنون 82 عنوان کتاب به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است و احتمال تمدید زمان ارسال اثر به دبیر خانه وجود دارد.

منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان کشور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره میزان مشارکت در نخستین جشنواره «کاما» بیان کرد: در مجموع تعداد 82 عنوان کتاب به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است که از این تعداد، 30 عنوان از سوی نویسندگان نابینا و معلول و مابقی از سوی نویسندگان بینا با موضوع معلولیت ارسال شده است.

وی افزود: در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره «کاما» چهار طرح ارسالی برای ساخت تندیس بررسی شد اما هیچ کدام از سوی اعضا پذیرفته نشد. در نهایت مقرر شد تا تندیس به شکل لوگو جشنواره ساخته شود. درباره طراحی پوستر مراسم اختتامیه هم با همکاری موسسه خانه کتاب بحث و تبادل نظر شد.

شادکام با اشاره به تصمیم اعضای شورا مبنی بر توجه بیشتر نهاد های مشارکت کننده به امر تبلیغات ادامه داد: در این جلسه مقرر شد تا سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به چاپ پوستر جشنواره اقدام کند و معاونت سلامت این سازمان با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی، پوستر های جشنواره را در اتوبوس های شهری نصب کند.

قائم مقام انجمن نابینایان کشور گفت: احتمال تمدید زمان ارسال اثر به دبیر خانه تا 15 روز وجود دارد. طبق توافق های انجام شده اختتامیه نخستین جشنواره کاما 5 آذر ماه از ساعت 14 و 30 تا 17 و 30 دقیقه در سالن همایش های بین  المللی قلم سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.

درباره جشنواره کاما

ازجمله محورهای نخستین جشنواره ملی «کاما» می توان به موضوعات؛ اجتماعی؛ آسیب های اجتماعی مربوط به انواع معلولیت، توان بخشی افراد دارای معلولیت، روان شناسی مشاوره و پیشگیری از انواع معلولیت، شهرسازی و فضاهای شهری و مناسب سازی آن ها برای افراد دارای معلولیت، تربیت بدنی و فضاهای ورزشی و مناسب سازی آن ها برای افراد دارای معلولیت، پزشکی مرتبط با افراد دارای معلولیت، ادبیات داستانی، شعر، هنر، تاریخ و… (شامل آثار افراد دارای معلولیت) و کتاب های نشر بریل  اشاره کرد.

علاقه مندان می توانند تا ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان استاد نجات الهی، خیابان اراک، پلاک ۴۶، طبقه همکف ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر  به تارنمای www.ADLhamgam.ir مراجعه یا با شماره تلفن های ۸۸۹۱۳۶۶۳- ۰۲۱و ۸۸۹۰۶۶۷۰-۰۲۱ تماس بگیرند.

منبع: ایبنا

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید