وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

گزارشی از شب خاطره انگیز اعضای انجمن نابینایان و سازمان بهزیستی با حضور هنرمندان و سلبریتیها

روز یکشنبه 29 اردیبهشت، ضیافت افطاری توسط انجمن نابینایان و انجمن خیریه افق سبز به میزبانی مجموعه فرهنگی هنری تفریحی شمیران سنتر و در سالن پذیرایی ارکیده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن نابینایان ایران: در این مراسم تعدادی از هنرمندان جهت دیدار با حاضرین به خصوص جمعی از دختران بی سرپرست که توسط سازمان بهزیستی مراقبت و نگهداری می شوند حضور یافته بودند.
هنرمندانی همچون منوچهر هادی کارگردان سینما و تلویزیون، یکتا ناصر، داریوش فرضیایی (عمو پورنگ)، نادر سلیمانی، نیما شعبان نژاد، ارژنگ امیرفضلی، دکتر بیژن ذو الفقارنسب پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس، آقای بشارتی، مهدی صبایی، علی سخنگویی، آقای کریمی، سرکار خانم سالاری، سجاد قره گزلو، امیر سرتیپ علیزاده، حجت الاسلام طباطبایی و پهلوانی، علی رضا کنگرلو و راحله امینیان از مجریان سرشناس برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور داشتند.
همچنین در این مراسم، مدیران و مسئولین ارگانهای مختلفی از جمله نماینده شهردار محترم تهران جناب آقای دکتر پیروز حناچی، معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران (اداره کل سلامت)، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اسناد و کتابخانه ملی، موسسه خانه کتاب، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سامانه حمل و نقل معلولان، شرکت صنایع آموزشی، جمعی از سازمانها و تشکلهای مردم نهاد ویژه معلولان، گروهی از خیرین و … حضور داشتند.
نکته جذاب این مراسم که آن را از مراسمهای مشابه تا حد زیادی متمایز میکرد، ابتکار و اتفاق جالبی بود که با تلاش مدیریت رستوران ارکیده جناب آقای اژدری به وقوع پیوست و آن هم رونمایی از منوی رستوران به خط بریل بود که این امر برای بسیاری از حضار تازگی خاصی داشت.
در حالی که تا پیش از این تنها یک FASTFOOD منوی خود را به خط بریل برای استفاده نابینایان مناسب سازی کرده بود, حال رستوران ارکیده به عنوان اولین مجموعه دارای غذاهای ایرانی نیز اقدام به چاپ منوی خود به خط بریل نمود.
در حاشیه این رونمایی، امیر سرمدی خبرنگار و کارشناس برنامه های رادیویی ویژه نابینایان، در گفت و گویی ضمن ابراز خرسندی از این اقدام گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، مسئولین نهاد ها و سازمان های مختلف سعی می کنند خدمات خود را برای نابینایان همچون سایر افراد جامعه به صورت یکسان فراهم کنند و جای خوشحالی دارد که اهمیت این موضوع در مجموعه رستوران های زنجیره ای ارکیده نیز درک شده و در این مسیر در حال حرکت مثبت و رو به جلو در کشورمان هستیم.

منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از تمام مسئولین و به ویژه هنرمندانی که برای دیدن افراد معلول و کودکان بی سرپرست حضور به هم رسانده بودند یادآور شد: در کشور ما هنرمندان زیادی هستند که با وجود محبوبیت و مقبولیت در میان عامه مردم، علاقه چندانی برای حضور در میان مردم از خود نشان نمی دهند اما جای خوشحالی فراوانی است که هنرمندانی همچون آقای هادی و سرکار خانم ناصر همواره از حضور در میان قشرهای مختلف مردم به ویژه نابینایان استقبال کرده و همکاران خود را نیز برای حضور در چنین اجتماعاتی تشویق میکنند.
باید قدر هنرمندانی را که در کنار مردم به ویژه معلولان هستند را دانست.
ایشان رمز موفقیت و محبوبیت این زوج هنرمند و فرهیخته را قبل از توجه به آثار هنریشان در فروتنی، اخلاق و ثبات شخصیتیشان دانست.همین امر سبب شده امثال آقای هادی روز بروز به مردم بویژه قشر ضعیف جامعه نزدیکتر شوند.
شادکام در بخش دیگری از صحبتهایش انتقادات شدیدی را متوجه مسئولین سازمان بهزیستی دانست و از عدم حضور مدیران این سازمان علیرغم دعوت قبلی به شدت انتقاد کرد و افزود: جای بسی تأسف است که مسئولین سازمان بهزیستی با اقدامات خود روز به روز فاصله خود را با جامعه هدف خود بیشتر می کنند. اگر مدیران این سازمان در جمع های از این دست که با حضور افراد جامعه هدف خود برگزار میشود حضور پیدا نکنند در چه مراسمی میخواهند شرکت کنند!
ضمنا یادآور میشود در پستهای آتی گزارش های تصویری این مراسم هم تقدیمتان خواهد شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید