وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

جدیدترین دستآورد انجمن نابینایان در همکاریبا شرکتهای مختلف!/تولید کتب صوتی در راستای توجه به مسئولیت اجتماعی از سوی شرکت پرداخت الکترونیک سداد با همکاری انجمن نابینایان ایران.

نشست خبری رونمایی از پروژه تولید کتابهای صوتی با مشارکت شرکت پرداخت الکترونیک سداد و انجمن نابینایان ایران ظهر روز یکشنبه مورخ 28/11/1397 با حضور مدیران شرکت پرداخت اِلکتورونیک و انجمن نابینایان ایران و جمعی از اصحاب رسانه در محل این شرکت برگزار گردید.
در این نشست ابتدا منصور شادکام قائممقام انجمن ضمن تقدیر و تشکر از حرکت ارزشمند شرکت پرداخت الکترونیک درهمکاری با انجمن به منظور تولید کتب صوتی از این حرکت ارزنده به عنوان الگویی مناسب که باید در تمام نهادها ارگانها نهادینه شود یاد کرد و افزود: امروزه بحث تولید کتب صوتی در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار است چرا که یکی از مهمترین راههای افزایش سرانه مطالعه در میان نابینایان فراوانی کتب صوتی در تمام موضوعات است.
شادکام به بحث کمبود کتابهایی با موضوع کودک و نوجوانان به خط بریل اشاره کرد و ادامه داد: تا پیش از تأسیس کتابخانه های دیجیتال گویا با همکاری شرکت سامسونگ تنها 40 عنوان کتاب با موضوع کودکان و نوجوانان به خط بریل داشتیم که این رقم بسیار اندک بود.
شادکام همچنین به بایدها و نبایدهای لازم در زمینه تولید کتب صوتی اشاره کرد و افزود: تولید کتاب صوتی دارای استانداردهای خاصی در زمینه خوانش و تدوین و ویرایش صوتی است که باید به آنها توجه ویژه داشت.
او همچنین ضمن تأکید بر امر مهم فرهنگسازی از تمام ارگانها و نهادها خواست که از این حرکت ارزشمند تأثیر پذیرفته و ادامه دهنده این حرکت ارزشمند باشند.
هدف ما تولید 2 کتاب صوتی در ماه است.
مهندس محمد مهدی صادق مدیر عامل شرکت پرداخت الکترونیک سداد ضمن ابراز رضایت از ورود این مجموعه به عرصه مسئولیت اجتماعی بیان کرد: ما در مجموعه به این نتیجه رسیدیم که میتوانیم در قالب مسئولیت اجتماعی گامهای مثبتی در زمینه حل مشکلات جامعه نابینایان برداریم. به همین سبب از تولید یک کتاب صوتی با مشورت انجمن نابینایان ایران و تلاش همکاران زحمتکشمان در شرکت کار را شروع کردیم و وقتی که نتیجه کارمان مطلوب ارزیابی شد احساس کردیم که میتوانیم به طور جدیتری در این زمینه به فعالیتهایمان ادامه دهیم.
صادق با اشاره به تعامل مثبت با انجمن نابینایان ایران اضافه کرد: تمامی مراحل انتخاب کتابها با انجام نیاز سنجی توسط مدیران انجمن نابینایان انجام میپذیرد و ما تنها به تولید کتابها خواهیم پرداخت و آنها را در اختیار انجمن نابینایان ایران قرار میدهیم تا به صورت رایگان در اختیار جامعه هدف قرار دهند.
هدف ما این است که در ماه بتوانیم دو کتاب صوتی تولید کنیم بنابراین باید بتوانیم تا پایان سال 98 24 عنوان کتاب را صوتی کرده و از طریق انجمن نابینایان در اختیار نابینایان عزیز قرار دهیم.
صادق در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر این که چرا با وجود این که زمینه اصلی فعالیت شرکت در امور اقتصادی و پرداختهای الکترونیک  است در همین زمینه تسهیلاتی برای نابینایان قائل نشدید و آیا اساسا در این زمینه برنامه خاصی دارید یا خیر افزود: رسالت هر مجموعه توجه به امور فرهنگیست ما احساس نیاز نابینایان به تولید کتابهای صوتی را درک کرده و وارد این حوزه شدیم اما این دلیل نمیشود که از توجه به سایر زمینه ها غافل باشیم. در حوزه پرداختهای الکترونیک حتما در آینده ای نزدیک اقدام به دسترس پذیر کردن اپلیکیشن پرداخت این شرکت با نام “ایوا” خواهیم کرد و متعاقبا وبسایت و درگاه پرداخت االکترونیک مجموعه را نیز دسترس پذیر خواهیم کرد.
همچنین در این نشست نیما کرمی به عنوان مدیر هنری پروژه تولید کتابهای صوتی که سوابق درخشانی در زمینه تولید کتب صوتی دارد ضمن ابراز خرسندی از حضور در این پروژه بیان کرد: سعی ما بر این است که با برگزاری چند جلسه آموزشی نحوه صحیح خوانش کتاب را به گویندگان شرکت کننده در این طرح آموزش دهیم.
او به تفاوتهای خوانش کتاب صوتی اشاره کرد و ادامه داد: خواندن هر کتاب صوتی لحن خاص خود را دارد و اگر در جایی به هر دلیلی مجبور به توقف ضبط شدیم باید سعی کنیم با همان لحن و بیان پیشین خوانش کتاب را ادامه دهیم که این نکات حتما به گویندگان کتابهای صوتی آموزش داده خواهد شد.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید