وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

همکاری انجمن در انجام یک کار فرهنگی برای نابینایان. با هم فیلم ببینیم!

در طول این سالها همواره نهادهای مختلف ویژه نابینایان سعی در برقراری ارتباط میان جامعه هدف خود با سینما و سینما گران داشته اند. این حرکت زمانی شکل جدی تری به خود گرفت که رادیو نمایش اقدام به توضیحدار کردن سریالهای تلویزیونی و فیلمهای سینمایی در قالب برنامه رادیویی “رادیو فیلم” نمود.
با این حال این برنامه در رادیو نمایش متوقف شد اما نمیشد علاقه فیلم دیدن در نابینایان را نیز متوقف و از بین برد. بنابراین تلاشها رنگ و بوی دیگری به خود گرفت تا جایی که حتی در ایام اخیر عده ای از نابینایان با اتکا به بودجه شخصی خود اقدام به تأسیس سایتی با نام صدای فیلم کرده اند که در آن فیلمها را به شکل اختصاصی برای نابینایان توضیح دار میکنند.
اما تلاشها همچنان در قالبهای دیگر ادامه دارد.
جشنواره فیلم فجر در آستانه آغاز است و بار دیگر این دغدغه که لازم است فضای سینماها برای ورود نابینایان مناسب سازی شود مطرح شده است اما برای تحقق این اتفاق یک همکاری دو سویه و دو جانبه لازم است.
ورود نهادها و تشکلهای نابینایی به این حوزه به نحوی که مسئولان سازمان سینمایی را به این باور برسانند که نابینایان هم میتوانند و هم علاقه و تمایل لازم را دارند که به سینما بروند و فیلم ببینند از یک سو و همکاری و مشارکت مدیران سازمان سینمایی کشور از سوی دیگر در به ثمر رسیدن این اتفاق خوب نقش تسهیل کننده ای دارد.
حال با پرچمداری خبرنگاران فرهنگی هنری نابینا این اتفاق در نقطه آغاز قرار گرفته است.
روز جمعه 12 بهمن، سانس ویژه ای به نابینایان برای تماشای فیلم سینمایی “غلامرضا تختی” اختصاص داده شده است.
در این سانس ویژه عوامل این فیلم سینمایی و رئیس سازمان سینمایی کشور حضور دارند و بعد از تماشای فیلم نشست پرسش و پاسخ با حضور نابینایان و عوامل فیلم برگزار خواهد شد.
این همایش روز جمعه مورخ 12/11/1397 و از ساعت 12:30 دقیقه در سینما بهمن واقع در میدان انقلاب برگزار میشود.
نابینایان علاقه مند به شرکت در این سانس ویژه میتوانند با ارسال پیام شامل مشخصات خود از طریق شبکه اجتماعی تلگرام به شماره: 09127376944 مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.
فیلم سینمایی “غلامرضا تختی” به کارگردانی بهرام توکلی و تهیه کنندگی سعید ملکان از جمله فیلمهای این دوره از جشنواره فیلم فجر است که بازیگرانی همچون امیر جدیدی, ماهور الوند, عاتیلا پسیانی و پریوش نظریه در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید