وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

با حضور ارگانهای مرتبط برگزار شد!/دومین نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره کتاب نابینایان و کم بینایان و معلولان.

دومین نشست هم اندیشی برگزاری دومین جشنواره کتاب نابینایان و کم بینایان و سومین جشنواره کتاب معلولان با حضور ارگانهای مرتبط در دفتر انجمن نابینایان ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن نابینایان ایران این جلسه در پی نشست قبلی که در دفتر انجمن برگزار شد و شرح تفصیلی آن پیشتر و
به این شکل  ارائه گردید در دفتر انجمن نابینایان ایران برگزار شد و علاوه بر حاضرین در جلسه قبل نمایندگانی از خانه کتاب, کتابخانه ملی, معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی و اداره کل سلامت شهرداری تهران نیز حضور داشتند.
در این جلسه ضمن قرائت مصوبات جلسه پیشین دستور جلسه قرائت شد تا حاضران در باره موارد مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند.
اولویت با انتخاب نامی کوتاه برای جشنواره است.
دکتر میر محمد صادق به نمایندگی از خانه کتاب ضمن اعلام حمایت از برگزاری این جشنواره پیشنهاد داد تا به جهت سهولت در امر تبلیغات و جلوگیری از اطاله کلام نامی درخور و البته کوتاه که همه ارکان جشنواره را تحت پوشش قرار دهد برگزیده شود. در همین راستا دکتر عبدالملکی به نمایندگی از کتابخانه ملی ضمن تأیید این پیشنهاد اضافه کرد: این نام به عنوان یک برند در برگزاری این جشنواره ثبت خواهد شد پس بهتر است در انتخاب عنوان مناسب از عجله پرهیز شود و تمام جوانب در نظر گرفته شود.

عبدالملکی به عنوان پژوهشگر نابینای کتابخانه ملی که در طول چند سال اخیر اقدامات مهمی در زمینه کتاب نابینایان را در کتابخانه ملی پایه گذاری کرده است در ادامه صحبتهایش نسبت به انتخاب عنوان “جشنواره کتاب توانا” واکنش نشان داد و گفت: در انتخاب عنوان برگزاری جشنواره باید از انتخاب نامهای کلیشه ای و شعار گونه بر حذر بود.
در همین راستا با تصویب اکثریت حاضرین مقرر شد تا با استفاده از نظرات کارشناسان امر و اعلام فراخوانی و نظرخواهی از طریق رسانه ها و شبکه های اجتماعی از جامعه هدف نامهای پیشنهادی گردآوری شده و به بحث در جلسه بعد گذاشته شود.
تجمیع همه جشنواره های کتاب ویژه معلولان و مشارکت دادن همه نهادها و تشکلهای ویژه معلولان به ویژه سازمان بهزیستی در برگزاری یک جشنواره واحد از دیگر پیشنهاداتی بود که توسط دکتر امیری نماینده اداره سلامت شهرداری تهران مطرح شد.
امیری در تکمیل پیشنهاد خود به بحث حمایت بیشتر و سرویس دهی دقیقتر از سوی نهادهای مختلف اشاره کرد و افزود: در صورت تجمیع همه جشنواره های کتاب ویژه معلولان کار نهادهایی همچون شهرداری و … برای حمایت از این حرکت مثبت ساده تر خواهد بود. که با موافقت حاضران نیز مواجه شد اما اعضا نسبت به ورود جدی سازمان بهزیستی به این جشنواره واکنش نشان دادند.
علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران: تجربه نشان داده است که سازمان بهزیستی میتواند فقط به عنوان یک حمایت کننده حامی و ناظر بر روند برگزاری جشنواره هایی از این دست باشد اما این که خود سازمان بهزیستی مستقلً در امر برگزاری جشنواره مشارکت داشته باشد به دلیل وجود برخی ناهماهنگیها ممکن نخواهد بود.
در پایان منصور شادکام ضمن قدر دانی از حمایتهای ارگانهای مختلف در برگزاری این جشنواره از همه نمایندگان ارگانهای حاضر خواست تا نسبت به دستور جلسه بعد تا زمان برگزاری نشست هم اندیشی سوم در تاریخ 29/11/97 اقدامات لازم را انجام دهند.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید