وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

شرکت انجمن نابینایان ایران در دو همایش مختلف

پنجشنبه 27 دی ماه 97 و دو همایشی که صبح و عصر در دو مکان مختلف برگزار شد و در هر دو همایش انجمن حضور مثبتی داشت.
به گزارش روابط عمومی انجمن نابینایان ایران، صبح روز پنجشنبه 27 دی، همایش پیشگیری از بیماریهای غیر واگیر در سالن آمفیتئاتر مجموعه تلاش برگزار شد.
این مجموعه مهم که به تازگی هم تشکیل شده است اقدام به برگزاری اولین همایش رسمی خود نمودند که البته با دعوتی که از انجمن نابینایان ایران برای حضور در این همایش به عمل آمد به اتفاق همکاران به این همایش اعزام شدیم.
اقدام خوب برگزار کنندگان این همایش این بود که از نهادها و تشکلهای مختلفی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آورده بودند و در اختیار هر تشکل غرفه ای جهت معرفی تشکل و نمایش کلیپهای خود قرار داده بودند. بر همین اساس غرفه مخصوص انجمن نابینایان ایران در سالن تلاش برپا و با نمایش تصاویر مربوط به انجمن و فعالیتهای آن گامهای مثبتی در راستای آشنایی حاضران در این همایش با فعالیتهای انجمن نابینایان ایران برداشته شد.
اجرای این همایش بر عهده دکتر محمد نظری گوینده برنامه به خانه بر میگردیم شبکه 5 سیما بود.
اما عصر همان روز و در سالن همایش مجموعه ایوان شمس که تا کنون دو سال پیاپی میزبان مراسم گرامیداشت روز عصای سفید انجمن نابینایان ایران بوده است همایشی دیگر با عنوان همایش “اولین برنامه ملی رجیستری یا ثبت بیماران مبتلا به تحلیل رفتگی ارثی شبکیه چشم” برگزار شد که البته این همایش به نسبت همایش صبح ارتباط تخصصیتر و تنگاتنگتری با جامعه هدف تحت پوشش انجمن نابینایان ایران داشت.
در طول تمام این سالها یکی از مهمترین عوامل رواج پدیده ای به نام معلولیت بینایی ناآگاهی زوجها و بی توجهی آنها به انجام آزمایشهای ژنتیکی بوده است.هرچند که سازمان بهزیستی به همراه نهادهای مربوطه تلاشهای زیادی در تسهیل امر انجام آزمایشهای ژنتیکی انجام داده اند اما این که در قالب تحقیقات و پژوهشهای علمی اطلاعات مربوط به بیماران مبتلا به r p گردآوری شود خود در افزایش توان همگانی در جلوگیری از گسترش نابینایی تأثیر فراوان و البته غیر قابل انکاری خواهد داشت.
در این میان این انجمنها و تشکلهای مرتبط با نابینایان هستند که میتوانند کمک فراوانی به پژوهشگران در انجام این طرحهای پژوهشی کنند
بدیهی است که انجمن نابینایان ایران به عنوان متولی امور نابینایان در سطح کشور قصد دارد تا تمام امکانات لازم را در اختیار پژوهشگران قرار داده تا این طرح به درستی انجام شده و بهترین نتیجه از آن اخذ شود.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید