وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

با حضور ارگانهای مرتبط اتفاق افتاد/استارت برگزاری دومین جشنواره کتاب معلولان

اولین نشست هم اندیشی برای برگزاری دومین جشنواره ملی دو سالانه کتاب نابینایی و کمبینایی و ملی سه سالانه  کتاب معلولان امروز با حضور نمایندگان ارگانهای مرتبط از جمله: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی, سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران, سازمان آموزش و پرورش استثنایی, نهاد کتابخانه های عمومی کشور, دفتر مراکز روزانه سازمان بهزیستی, اداره فرهنگی سازمان بهزیستی, انجمن علمی فرهنگی آفرینشهای هنری معلولان و انجمن نابینایان ایران در دفتر انجمن برگزار شد.

در ابتدای این نشست علی اکبر جمالی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان ضمن خوشآمدگویی به میهمانان نسبت به برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی نموده و به توضیح ایده خلاقانه ای که منجر به برگزاری نخستین جشنواره کتاب نابینایان و کمبینایان شد پرداخت. در ادامه منصور شادکام قائممقام انجمن نابینایان به نحوه و برگزاری دوره نخست جشنواره اشاره کرد و ضمن تشکر از همه ارگانهایی که در برگزاری دوره نخست این جشنواره مشارکت داشتند ابراز امیدواری کرد که با همکاری نهادهای مختلف این دوره از جشنواره را هم با موفقیت برگزار کنیم.

در کشور ما انجام کارهای مشارکتی به سختی انجام میپذیرد.

منصور برجیان مدیر عامل انجمن علمی فرهنگی آفرینشهای هنری معلولان با بیان این که این انجمن تا کنون دو دوره از جشنواره کتاب معلولان را به شکل سه سالانه و با موضوعات معلولان و مناسبسازی و معلولان و توانمندسازی برگزار کرده است از سختی انجام کار مشارکتی و تیمی در کشور سخن گفت و سپس اظهار داشت که این انجمن قصد دارد تا با توجه به این که زمان برگزاری دوره سوم جشنواره کتاب معلولان فرا رسیده است این جشنواره را با دومین جشنواره کتاب نابینایان و کمبینایان به شکل مشترک و با عنوان کلی جشنواره کتاب معلولان برگزار کنند.

در ادامه با نظر شرکت کنندگان مقرر شد تا زمانی حد فاصل هفته کتاب و هفته معلولان برای برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره کتاب معلولان تعیین شود که با موافقت اعضا روز دوشنبه 4 آذر 1398 برای برگزاری این مراسم انتخاب شد.

همچنین با نظر حاضران در جلسه دو شورا برای سیاست گزاری و اجرای این جشنواره تشکیل شد که علی اکبر جمالی به عنوان رئیس و منصور برجیان به عنوان دبیر شورای سیاست گزاری و منصور شادکام به عنوان رئیس شورای اجرایی جشنواره کتاب معلولان انتخاب شدند ضمنا اعضای هر یک از این دو شورا از بین ارگانهای مشارکت کننده در برگزاری این جشنواره انتخاب و مشغول به کار خواهند شد.

در پایان اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره کتاب معلولان مقرر شد تا با برگزاری این جلسات به شکل ثابت و مدون نحوه برگزاری این دوره از جشنواره به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا در نهایت شکل و شیوه مناسبی برای مشارکت متقاضیان داوری آثار شرکت کنندگان امکانات مالی مورد نیاز و سایر مسائل مربوط به برگزاری جشنواره کتاب معلولان تصمیمگیری شود.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید