وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

کتابخانه سامسونگ ویژه نابینایان در کرمان افتتاح شد

کتابخانه سامسونگ ویژه نابینایان روز دوشنبه 25 تیر در شهر کرمان افتتاح شد. منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران در گفتگو با وبسایت رسمی این انجمن گفت: در ابتدا جا دارد هفته کرامت را به همه ی دختران به ویژه دختران نابینا و کمبینا تبریک بگویم. همچنین هفته بهزیستی را به تمام مسئولان زحمتکش آن نهاد محترم تبریک گفته و امیدوارم لایحه حمایت از حقوق معلولان با نظارت های بیشتر مجلس شورای اسلامی، به صورت کامل عملیاتی شود تا اعضای جامعه هدف بتوانند از مزایایی که این قانون برای معلولین در نظر گرفته، به خوبی استفاده کنند و مشکلات آنها برطرف شود.

شادکام در خصوص افتتاح کتابخانه سامسونگ ویژه نابینایان گفت: پس از مدت ها، مراسم افتتاحیه سیزدهمین کتابخانه سامسونگ ویژه نابینایان در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسالان در کتابخانه ملی کرمان افتتاح شد.

در این مراسم، آقای علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران، منصور شادکام قائم مقام انجمن و دبیر کتابخانه های دیجیتال سامسونگ، جناب آقای حسینزاده مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان کرمان، سرکار خانم موسیپور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استان کرمان، آقای علیزاده مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان، دکتر اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان، دکتر احمدیپور مدیر اداره بهزیستی شهر کرمان، مسئولین انجمن نابینایان کرمان، کارشناسان، کتابداران و معاونت های کتابخانه های عمومی استان کرمان حضور داشتند.

همچنین آقای فرهاد حجرت مدیر ارشد واحد بازاریابی شرکت سامسونگ، فیاضی مدیر روابط عمومی شرکت سامسونگ و سرکار خانم اوجانی مدیر مسئولیت های اجتماعی سامسونگ در این نشست حضور به هم رساندند. جا دارد از شرکت سامسونگ که باعث می شود تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نابینایان در حوزه مطالعاتی و فرهنگی در کشور توسعه یابد تشکر کنم. این توسعه زیرساختی با اولویت مناطق محروم بوده است.

قائم مقام انجمن نابینایان در خصوص چگونگی شکلگیری طرح کتاب خانه های سامسونگ ویژه نابینایان گفت: شرکت سامسونگ در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، از مهرماه ۱۳۹۱ در قالب پروژه کودکان امید اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های گویا ویژه کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا کرد. اولین کتابخانه همزمان با روز جهانی عصای سفید در زنجان  راه‌اندازی شد. سامسونگ بعد از زنجان به شهرهای بندرعباس، کاشان، سنندج، ارومیه، ارسنجان، زاهدان، گرگان، اهواز، کرمانشاه، بیرجند و بروجرد رفت و یازده کتابخانه گویای دیگر برای کودکان نابینا و کم‌بینا که مشتاق به خواندن و یاد گرفتن بودند، تاسیس کرد.سامسونگ در حالی افتتاح سیزدهمین کتابخانه را در کرمان جشن گرفت که دو کتابخانه دیگر نیز در هفته‌های آینده در بوشهر و ایلام آغاز به کار می‌کنند. دبیر اجرایی کتابخانه های دیجیتال گویا افزود: این امر، میبایست تلنگری برای سایر شرکت ها در ایران باشد تا آنها نیز در حوزه مسئولیت های اجتماعی، در این راه گام بردارند. شادکام با ابراز گلایه از شهردار و اعضای شورای شهر کرمان گفت: متأسفانه آنها در این مراسم حضور نیافتند و نسبت به نابینایان کم لطفی کردند. با توجه به اینکه شهرداری معاونتی به نام امور فرهنگی و اجتماعی دارد، حضور شهردار و معاونین وی، میتوانست کمک بزرگی به اعضای جامعه هدف باشد. همچنین حضور آنها میتوانست باعث افزایش شناخت آنها نسبت به مسائل مربوط به نابینایان از جمله دسترس پذیری مبلمان شهری شود.

 

شادکام بیان داشت: این کتابخانه پیشتر با درایت آقای حسینزاده ایجاد شده بود و کمبودهایی داشت که با تجهیز نمودن آن، امکانات این کتابخانه برای نابینایان کامل شد.

شادکام در پایان گفت: جا دارد از جناب آقای حسینزاده مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمان و معاونین ایشان که در ایجاد این کتابخانه تعامل و همکاری خوبی با انجمن نابینایان ایران و شرکت سامسونگ داشتند، تشکر کنم. ایشان مدیری مدبر و نیروی اخلاقی و ارزشی هستند که کشور ما به چنین مدیرانی نیاز مبرم دارد که به اقشار خاص جامعه نابینایان در حوزه فرهنگی توجه میکند. بی تردید وجود این کتابخانه ها، باعث افزایش روحیه نابینایان و دسترسی بیشتر آنها به منابع مطالعاتی می شود که امیدواریم در کشور گسترش یابد.

عکس هایی از این مراسم به علاوه فایل صوتی با آقای شادکام در زمان مراسم افتتاحیه را می توانید از طریق

این لینک دانلود کرده

مشاهده و گوش کنید.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید