وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

جوایز نفیس برای اولین جشنواره ملی کتاب نابینایان و کم بینایان

انجمن نابینایان ایران با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( معاونت امور فرهنگی، موسسه خانه کتاب ) ،نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان بهزیستی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و انجمن علمی و آفرینش های هنری معلولین ایران ،با هدف ارج نهادن به تلاش و کوشش نویسندگان ، پژوهشگران ،مترجمان، مصححان و پدید آورندگان آثار مکتوب با موضوع نابینایی و کم بینایی و همچنین نابینایان و کم بینایان اهل قلم ، نخستین جشنواره ملی نابینایی و کم بینایی  را در اسفند ماه ۱۳۹۶ برگزار می کند.
منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران و دبیر اجرایی جشنواره کتاب نابینایان و کمبینایان در گفت و گو با روابط عمومی انجمن نابینایان ایران گفت: هدف از برگزاری جشنواره کتاب نابینایی و کمبینایی، معرفی و شناساندن نابینایان فعال در حوزه نویسندگی، ترجمه و تألیف به مردم جامعه و ناشرین فعال در این عرصه است. این جشنواره در دو بخش برگزار میشود. یکی نابینایانی که کتابی را نوشته، ترجمه و یا تألیف کرده اند و دیگری بینایانی که در این سه حوزه، در ارتباط با نابینایان کتاب نوشته و یا ناشرینی که در ارتباط با معلولان با آسیب بینایی، کتابی را منتشر کرده اند. شادکام ادامه داد: جلساتی را با ارگانهای مختلف برگزار کردیم تا در هر دو بخش، آثاری که ظرف 20 سال گذشته تا امروز منتشر شده، مورد بررسی قرار گرفته و در جشنواره شرکت داده شوند. مترجمین، نویسندگان و مؤلفین نابینا تا تاریخ 18 دیماه فرصت دارند آثار خود را در سه نسخه برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. امکان دارد تاریخ آثار ارسالی را تا 25 دی ماه تمدید کنیم. آثار ارسالی برای داوری، به دبیر علمی جشنواره ارسال می شوند. دبیران علمی، متخصصان و صاحب نظران از مؤسسه خانه کتاب هستند که در این زمینه تجارب بسیاری دارند، البته این جانب و جناب آقای جمالی، مدیر انجمن نابینایان ایران نیز بر داوری ها نظارت خواهیم داشت و عضو کمیته داوری آثار هستیم.
دبیر اجرایی جشنواره کتاب نابینایان و کم بینایان با اشاره به جوایز نفیسی که برای این جشنواره فرهنگی در نظر گرفته شده، اظهار داشت: جوایز بخش نویسندگان، مترجمان و مؤلفان نابینا و کمبینا به ترتیب برای نفر اول سه میلیون تومان، نفر دوم دو و نیم میلیون تومان و نفر سوم یک و نیم میلیون تومان است. برای نفرات چهارم تا دهم نیز هر کدام جوایز یک میلیون تومانی را در نظر گرفتیم. شادکام ادامه داد: به افراد بینا که در حوزه نابینایان کتاب نوشته، ترجمه یا تألیف کرده باشند، سه جایزه سه، دو و نیم و یک و نیم میلیون تومانی تعلق میگیرد. یک جایزه برگزیده نیز وجود دارد که از میان آثار منتخب نابینایان و افراد بینا انتخاب می شود که هدیه آن هم سه میلیون تومان خواهد بود. ناشر برگزیده و بهترین مرکز تولید کتاب گویا و بریل نیز میتوانند جایزه سه میلیون تومانی را از آن خود کنند.
تمام هزینه هایی که برای برگزاری این جشنواره براورد کرده ایم، چیزی نزدیک به 110 میلیون تومان است که تمام ارگان هایی که در برگزاری این جشنواره با ما همکاری میکنند، بخشی از هزینه ها را بر عهده گرفتند.
مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به آثار برگزیده، روز هفتم اسفند ماه از ساعت 15 الی 19 در فرهنگسرای اندیشه تهران برگزار خواهد شد.
شادکام در پایان بیان داشت: برگزاری این جشنواره میتواند فتح باب آشنایی خوبی میان نابینایان فعال در این عرصه با ناشرین باشد. قصد داریم با نهاد های تأثیرگذار در تعامل باشیم تا نابینایانی که توان مالی چاپ کتاب خود را ندارند، آنها را به ناشرین معرفی کنیم تا از این طریق بتوانند آثار خود را چاپ کنند. از همه نابینایان و انجمن ها تقاضا داریم چنانچه نفراتی را در این عرصه میشناسند به آنها اطلاع داده تا تاریخ 18 دی، آثار خود را برای ما در سه نسخه ارسال کنند.
نشانی دبیر خانه جشنواره : تهران – خ شهید کلاهدوز (دولت) خ حاج آقا میری – خ حسن تاش – پلاک ۱۴
تلفن: ۲۲۵۶۰۲۵۵ و ۲۲۵۶۰۰۶۰الی ۶۱
دور نگار : ۲۲۵۴۸۵۳۸
آدرس الکترونیکی جشنواره: Jashnvareh.nabinayan@gmail.com
کدپستی: ۱۹۴۳۶۳۳۶۱

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید