وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

نشستی مشترک در خصوص راه اندازی کتابخانه دیجیتال گویا در ایلام

نشست مشترک اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام و انجمن نابینایان ایران روز چهارشنبه پانزدهم شهریور با حضور مراد جلیلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام، علی‌اکبر جمالی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان ایران، علی مهرعلیزاده مدیرکل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، خانم صابر از موسسه عصای سفید، فرهاد قیصربیگی مدیرکل بهزیستی استان، مدیر آموزش و پرورش کودکان استثنایی استان، نماینده انجمن نابینایان استان، معاون توانبخشی بهزیستی و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام در این نشست ضمن اشاره به نقش و رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و همچنین جایگاه انجمن نابینایان کشور در حمایت از افراد دارای آسیب‌های بینایی بر لزوم گسترش تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین تأکید کرد.
وی همچنین گفت: معرفی مربیان مورد نیاز برای بخش نابینایان، اجرای کارگاه آموزشی ضمن‌خدمت با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی، تأمین هزینه‌های اجرای تجهیز کتابخانه توسط شرکت سامسونگ و انتخاب و نظارت و پیگیری اقدامات تا حصول نتیجه و تهیه کتاب‌های بریل و منابع مواد مطالعاتی صوتی توسط انجمن نابینایان ایران انجام خواهد شد.
مراد جلیلیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در این نشست، بیان کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام در این پروژه، تأمین فضای مورد نیاز، همکاری در انتخاب مربیان و تأمین بخش و یا کل دستمزد مربیان، همکاری در تأمین مواد مطالعاتی(گویا و بریل)، برگزاری جشنواره، مسابقات، همایش‌ها و تأمین هزینه‌های مورد نظر انجمن را متعهد شده است.
مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره انجمن نابینایان ایران نیز در این نشست گفت: ۶۰۰ میلیون ریال برای تجهیز و راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال گویا در استان ایلام هزینه خواهد شد.
جمالی در ادامه گفت: این کتابخانه شامل تمامی تجهیزات روز دنیا برای آموزش و کتابخوانی و پر کردن اوقات فراغت نابینایان و روشندلان است و در کتابخانه مرکزی ایلام راه‌اندازی خواهد شد.
گفتنی است هم‌اندیشی در خصوص افزایش زیرساخت‌های درون شهری برای نابینایان نیز بخش دیگر این نشست بود.

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید