وبسایت رسمی انجمن نابینایان ایران. IBNGO.IR

جلسه هماهنگی برای تأسیس اولین کتاخانه دیجیتال گویا ویژه نابینایان استان بوشهر

روز چهارشنبه 15 شهریور 96 مهندس منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران در بوشهر گفت :

 شرکت سامسونگ در راستای ایفای مسؤلیت اجتماعی خود و در راستای درخواست انجمن نابینایان ایران تاکنون 12 کتابخانه صوتی و دیجیتال ویژه نابینایان و کم بینایان در 12 شهر ایران راه اندازی نموده و به زودی 3 کتابخانه دیگر در شهرهای بوشهر ، کرمان و ایلام تأسیس خواهند نمود .

آقای شادکام که در جلسه هماهنگی برای تأسیس اولین کتابخانه صوتی و دیجیتال گویا ویژه نابینایان و کم بینایان استان بوشهر در شرکت کرده بود از حضور و همکاری معاون فرماندار بوشهر ، مدیرکل کتابخانه ها ، معاون توانبخشی بهزیستی ، معاون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر قدردانی کرد و گفت : در راستای قانون حمایت از معلولان و رسالت دستگاههای فرهنگی ، انتظار داریم افراد نابینا و کم بینا اعم از کودکان ، نوجوانان ، دانش آموزان ، دانشجویان و سایر نابینایان را تحت پوشش خدمات خود بویژه خدملت در حوزه کتابخوانی و کتاب های صوتی قرار دهند .

وی که به همراه خانم مهندس حجتی نماینده شرکت سامسونگ برای ایجاد هماهنگی بیشتر جهت تأسیس کتابخانه دیجیتال و صوتی به بوشهر عزیمت نموده بودند افزود :

انجمن نابینایان ایران با تفاهم نامه با شرکت سامسونگ کتابخانه های گویا را با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا و کم بینا و تسهیل فعالیت های آموزش این قشر راه اندازی می نماید .، این پرژه با نظارت و همکاری  انجمن نابیناین  ، آموزش پرورش ، نهاد کتابخانه های عمومی و بهزیستی صورت میگیرد و انجمن با مشارکت خیرین یا نهاد کتابخانه های عمومی مکان متناسب برای کتابخانه را تأمین نموده و شرکت سامسونگ تجهیز این مراکز را به تکنولوژی و تجهیزات مورد نیاز را بعهده میگیرد تا دسترسی نابینایان و کم بینایان در مناطق محروم یا کمتر برخوردار به امکانات آموزشی روز دنیا برای آنان فراهم گردد . دسترسی به این کتابخانه ها کیفیت آموزشی کودکان کم بینا و نابینا را بهبود می بخشد و امکاناتی برابر برای رشد و پرورش توانایی ها و استعدادهای این قشر از جامعه را فراهم می کند .

آقای شادکام در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما و خبرنگاران ایرنا و مهر گفت : با تأسیس کتابخانه های صوتی توسط شرکت سامسونگ ، هنرمندان و سایر افراد علاقه مند می توانند صدای خود را به کودکان و نوجوانان نابینا هدیه نمایند و برای بچه ها قصه بگویند و در تولید کتاب های صوتی مشارکت  نموده و منابع آموزشی مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان را تأمین نمایند.

در این نشست که در محل کتابخانه مصلحیان برگزار شده بود آقای اسماعیل روحانی معاون فرماندار بوشهر ، آقای سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی ، دکتر مسعود صیادی معاون توانبخشی بهزیستی و خانم جهازی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضاء هیأت مدیره انجمن نابینایان نمایندگی استان بوشهر ، هر کدام جداگانه مطالبی در خصوص نیازها و مطالبلت نابینایان بیان داشته و برای ارایه خدمات به این قشر اعلام آمادگی نمودند.

در این جلسه آقای غلامحسین کروبی به عنوان نماینده انجمن نابینایان در استان بوشهر گفت : خوشبختانه در بین معلولان ، نابینایان با برخورداری از هوش و استعداد قابل تحسین ، تعداد زیادی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و اعضاء هیأت مدیره نمایندگی انجمن در استان بوشهر از افراد تحصیل کرده از خود نابینایان هستند . وی افزود مکان مناسب برای راه اندازی کتابخانه گویا با مشارکت یکی از خیرین بوشهر ، تأمین شده و به زودی توسط شرکت سامسونگ کار تجهیز شروع می شود و در آینده ای نزدیک توسط خود نابینایان به عنوان کتابدار و مربی ، این مکان به محلی برای تجمع نابینایان و کم بینایان و تأمین کتاب های صوتی آنان تبدیل میگردد .

photo_2017-09-12_14-31-15 photo_2017-09-12_14-33-23 photo_2017-09-12_14-33-51 photo_2017-09-12_14-33-54 photo_2017-09-12_14-33-57 photo_2017-09-12_14-34-02

آقای مهندس منصور شادکام قائم مقام انجمن نابینایان ایران در گفتگو با خبرنگاران ایرنا و مهر و خبرنگار صدا وسيما گفت :
پانزدهمین کتابخانه دیجیتال و صوتی ویژه نابینایان و کم بینایان  با مشارکت شرکت سامسونگ  برای نابینایان و  کم بینایان استان بوشهر راه اندازی خواهد شد.
در سطح کشور 600 تا 700 هزار نفر به اختلالات نابینایی مبتلا هستند و از این تعداد 115 هزار نفر نابینای مطلق می باشند .
در استان بوشهر حدود 7000 نفر مبتلا به اختلالات نابینایی هستند و تعداد 2300 نفر نابینا و کم بینا شناسایی شده اند که با راه اندازی کتابخانه صوتی و دیجیتال در بوشهر می توانند به عضویت کتابخانه درآمده و به صورت حضوری یا غیر حضوری از خدمات برخوردار شوند.
نابینایان و کم بینایان ساکن بوشهر و افرادی که امکان مراجعه حضوری دارند با حضور در کتابخانه و بقیه از طریق اینترنت و اشتراک پستی از امکانات و تجهیزات کتابخانه استفاده میکنند.
وی افزود : کتابخانه صوتی و دیجیتال که توسط شرکت سامسونگ تجهیز می شود دارای تجهیزاتی مانند تلویزیون  ،  رایانه،  هدفون ، دی وی دی های آموزشی  ، آمپلی فایر،  قفسه های مخصوص،  اسباب بازی های فکری و نرم افزار های ویژه برای استفاده از فناوری های روز و همچنین دستگاههایی برای خواندن کتاب از جمله برجسته نگار و دستگاه تایپ بریل خواهند بود.
آقای شادکام افزود : اقدام جالب شرکت سامسونگ فراخوان هنرمندان و سایر علاقه مندان برای قصه گویی جهت کودکان و نوجوانان و همچنین تولید کتاب های صوتی متناسب با متون و کتب آموزشی دانش آموزان و دانشجویان است.
وی گفت با توجه به اختصاص مکان مناسب برای کتابخانه به مساحت 145 متر مربع توسط خیر گرامی بوشهری ،  از اول مهرماه کار تجهیز و استقرار امکانات توسط شرکت سامسونگ شروع خواهد شد و در اواخر مهرماه افتتاح میگرد

آرشیو ماهیانه

دیدگاهتان را بنویسید